Ford Mondeo: thermostaat mondeo 1.8 92 KW ?????? hoe kom ik erbij

Bouwjaar: 2001

hallo,

ik had deze zaterdag ochtend een klant afgesproken voor de thermostaat te vervangen.de temperatuurmeter loopt niet goed op, pas na een hele lange rit.
na veel speurwerk de thermostaat gevonden boven de aircopomp, maar hoe ga je daar bij komen?????

ik zie namelijk de 3 boutjes nog niet eens zitten, laat staan de waterslangen verwijderen

iemand een idee?????????????????

Edwin2581

Geplaatst door Edwin2581 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja daar kom je lastig bij inderdaad.

Het beste kan je de komplamp links eruit halen (2 metalen pennen omhoog eruit trekken) en dan met een klein rateltje en een kniestuk dan kom je er wel.

Thermostaat is trouwens niet los te koop, je moet het hele huis vervangen, het huis breekt ook uit, waardoor de veer los ligt.

Suc6

Edwin2581 (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo markus, je bedoelt waarschijnlijk rechtse koplamp hij zit nl rechtvoor.
het thermostaathuis heb ik al, dus dat is geen probleem.

ik ga het deze week proberen, bedankt voor de tip

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Edwin2581]hallo markus, je bedoelt waarschijnlijk rechtse koplamp hij zit nl rechtvoor.
het thermostaathuis heb ik al, dus dat is geen probleem.

ik ga het deze week proberen, bedankt voor de tip[/quote]
uhe ja ik bedoel de rechter, pffffffff foutje

Edwin2581 (0) PRO, 16 jaar geleden

markus had gelijk,

een paar wonden op mijn handen verder , en hij zit er gelukkig op. de veer was idd afgebroken.
als je het voor de eerste keer doet zoals mij is het gewoon een K.T klusje.

maar ja alles voor de klant zullen we maar zeggen

bedankt voor de info

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.