Honda Civic: tankmeter werk niet meer na montage indiglo plaatjes

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: d15b7

hallo een maatje van me heeft indiglo platen gemonteerd in zijn tellerbak en nu doet zijn tank meter niets meer, hij had de naald met het ijzeren pinnetje eruit getrokken per ongeluk en er weer terug in gezet met een druppeltje lijm op het ijzeren pennetje en nu doet zijn meter het niet meer

wat zou het kunnen zijn volgens jullie
kan ik dit zo oplossen voor hem of gewoon vervangen

alexgtr

Geplaatst door alexgtr (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

lijm doorgelopen naar het lagerbusje, kost hem een nieuwe klok.

Groeten marcel

alexgtr (0), 16 jaar geleden

lukt het ook omdit weer op te lossen zonder nieuwe unit
want die zijn nog al prijzig

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

misschien, dat je met wat engelengeduld het asje uit het lagerbusje kunt friemelen, en dan het lagerbusje wat kunt opschonen met bijvoorbeeld een klein boortje. let wel, dan het asje nagenoeg weerstandsvrij door het busje moet kunnen lopen, omdat een wijzer magnetisch versteld wordt, en dus weinig tot geen kracht kan ontwikkelen, om zich door enige weerstand te trekken.

ik vermoed dat het dure wijzerplaatjes aan het worden zijn.

Groeten Marcel

erik007 (0), 16 jaar geleden

even op de sloop kijken voor een andere meter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.