Ford Ka: te hoog stationair toerental

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 i

mijne heren af en toe lijkt het of dat het gas blijft hangen het toerental is dan tussen de 1200 en 1500 toeren zijn er problemen met de stappenmotor,of kan het een andere oorzaak hebben? gr Leo

leo saab

Geplaatst door leo saab (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

dirk2269 (0) PRO, 16 jaar geleden

meestal een stationair regel klep of de stekker van de gasklep deze kun je er zo aan solderen
gr dirk

leo saab (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi Dirk ik snap het niet helemaal,wat kan je waar aan solderen? en wat is er evetueel met de regel klep reinigen of vernieuwen Leo

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

gasklep mag niet zomaar reinigen met remmenreinger (staat trouwens op de gasklep vermeld).
Effe 2 minuten batterij afleggen helpt ook soms.
Stationair regelklep kun je ook veranderen
En de bedrading van de "TPS" aan elkaar solderen ook

Om je maar te zeggen dat er GEEN afdoende oplossing is.....

leo saab (0) PRO, 16 jaar geleden

Gasklep en de stappen motor gereinigd aansluitingen gereinigd met electric cleaner,lijkt een goede oplossing
bedankt voor de info Gr Leo

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

ofwel stat. regelklep inderdaad uitkuisen in meeste gevallen komt dit terug => wat ik doe en het probleem direkt verholpen is dat is de draden opzoeken of doormeten van de Tp sensor (gasklep positie)

Deze draden lopen tegen het schutbord door een stekker (ovaal of vierkant) het is vooral bij de ovale dat het probleem zich voordoet.

De draadjes (bij 100 % zeker weten dat het de juiste is) doorknippen en doorverbinden over de stekker (dus de stekker er tussen uit voor alleen de tp) en dan is het probleem opgelost.

Ook de vss sensor in de versnellingsbak wil eens moeilijk doen ivm toerental !

leo saab (0) PRO, 16 jaar geleden

Ok Danny het stationair toerental is nog steeds goed,komt het probleem terug dan zal ik aan je oplossing denken bedankt gr Leo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.