Volkswagen Golf III : snap niks meer van me koeling

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

hey mensen heb een probleem met me golf en snap er niks meer van hoop dat jullie me kunnen helpen. me motor raakte oververhit lampjes branden enzo maar toen ik na me werk ree als ik heel rustig aan ree en me verwarming volop aan en me blower op volle toeren dan bleef die wel netjes op de goeie temperatuur maar zodra ik me verwarming en blower uit zette werd de motor weer heel warm toen ik op me werk aankwam eff gekeken en gevoeld na de koelslangen me bovenste slang werd warm en me onderste was koud dus wij dachten thermostaat kapot hebben we de thermostaat vervangen warm laten draaien en gewacht tot alle lucht eruit was en nu werden beide koelslangen gewoon warm ook met verwarming uit dus ik opweg na huis maar nu heb ik weer datzelfde probleem heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn hoop wat te horen groeten danny

prutser

Geplaatst door prutser (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Danny, thermostaatdeksel(afzetpunt aan de binnenzijde) doorgesleten? Dat betekend dat het pennetje van de thermostaat zich niet kan afzetten om te openen. kijk even naar de oude thermostaat of dat er een pennetje bovenop zit, want ik weet dit niet voor 100%. groet Thijs

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=matthijs1]Hallo Danny, thermostaatdeksel(afzetpunt aan de binnenzijde) doorgesleten? Dat betekend dat het pennetje van de thermostaat zich niet kan afzetten om te openen. kijk even naar de oude thermostaat of dat er een pennetje bovenop zit, want ik weet dit niet voor 100%. groet Thijs[/quote]
Klopt,als dit de 6n polo 1.6 motor is dan heb je gelijk,dan ook watermondje mee vervangen.
Anders zou de waterpomp defect kunnen zijn.

prutser (0), 16 jaar geleden

hey heb eff gekeken en van me thermostaat dat pennetje bovenop is van die oude veel langer als van die nieuwe en die oude zat dat kopere gedeelte in me thermostaathuisvast en dat plastic gedeelte met de veer aan me motorblok en zoals ik het dan snap moet ik me thermostaathuis ook vervangen dus heb ik die besteld en ga hem er morge inzetten jullie horen het wel van me als het is gelukt in ieder geval hartstikke bedankt groeten danny

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat zie je als je in het watermondje kijkt? (dus dat deel waar de dikke slang op zit)
Zie je een schotje met een gaatje erin? Of helemaal geen schotje?
Schotje hoort dicht te zijn,dus de pen van de thermostaat moet zich daar op kunnen afzetten.

prutser (0), 16 jaar geleden

er zit een schotje in met een rondje waar volgens mij dat pennetje van die thermostaat op moet drukken ma dat pennetje is daar doorheen gegaan dus denk dat waarschijnlijk dat het probleem is geweest

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

yes helemaal gesnapt, bedankt voor de goede uitleg Richard. groet Thijs

prutser (0), 16 jaar geleden

hey hier ben ik weer met het nieuws klopte inderdaad dat me thermostaathuis kapot was zit nieuwe op en weer een nieuwe thermostaat en rijd nu weer perfect hartstikke bedankt voor de tips groeten danny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.