Ford galaxy: Automatische versnellingsbak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: auy

Ik heb een probleem met automatische versnellingsbak AG5 van Galaxy. Zekering sprong heel vaak stuk. Na lang onderzoek bleek sturingsmodule van de versnellingsbak stuk, printplaat overduidelijk weggebrand. Nu heb ik er een 2dehands module ingeplaatst. De wagen kan terug rijden maar het schakelen gebeurd heel bruut. Na uitlezen foutcodes blijf ik met vermelding van massasluiting solenoïde in versenllingsbak, gelijk ik voordien ook uitlas, maar de zekering gaat niet meer stuk. Na wissen blijft code weg tot je opnieuw geschakeld hebt. Nu doe ik de 2dehands module open en die blijkt ook ingebrand... gevolg van massasluiting solenoïde of komt dit vaak voor in die modules ?

Ik heb alle solenoïdes in de versnellingsbak uitgemeten volgens de TIS-procedure en vind geen fout !

rallyfiesta

Geplaatst door rallyfiesta (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Galaxy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat je toch ergens een kortsluiting hebt.
Je moet de bedrading tussen moduul en bak goed controleren vooral bij de accu.

Wat is de code precies, dan kan ik kijken of ik een schema kan vinden.

Suc6

rallyfiesta (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb het probleem gevonden. Er zit verscheidene solenoïdes in de versnellingsbak. Ze moeten allemaal 16 ohm meten, 2 moeten 3 ohm hebben.
Nu bleek toch één van die laatste slechts 1 ohm weerstand meer te hebben, wat dus enorme stroompiek voor computer betekende ! Solenoïde vervangen en nieuwe computer gemonteerd... wagen heeft in geen jaren zo mooi geschakeld ! Bedankt voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.