Ford Fiesta: nokvolger(onderliggende nokkenas) fordmotor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 44kw

Alhoewel deze motor in een mazda 121 ligt, zet ik hem toch even hier neer, omdat dit type bij ford al langer meedraait, en mogelijk een ford monteur er wat meer over kan vertellen.

Probleem is dat ik op cilinder 1 geen compressie krijg, na veel zoeken, bleek 1 stoterstang ( inlaat) lager te liggen dan de rest. dfit zou volgens mij de nokvolger of de nokkenas kunnen zijn.

Wie heeft dit al meegemaakt, en hoe is de nokvolger te verwijderen.
Moet dit via de carterpan ( naar boven drukken oid),of moet het gehele blok uit elkaar om de nokkenas te demonteren, of kan hij er bovenlang uitgehengeld worden op een of andere manier ( kop is gedemonteerd)
Is dit een bekend probleem ????

Groeten Marcel

hellbat

Geplaatst door hellbat (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Edje Raketje (0), 16 jaar geleden

Komt helaas meer voor.
Vanaf (dacht ik) september 1997 zijn er verbeterde nokkenassen en nokvolgers gemonteerd.
Het blok eruit halen en op zijn kop kantelen om de nokkenas te kunnen verwijderen.

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

oke, dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben. Dus toch blok eruitslopen. Ik had gehoopt dat er een simpelere manier was.

In elk geval bedankt voor de info

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.