Ford Focus: Fluitend geluid

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800 tddi

Auto maakt fluitend geluid bij optrekken. Geluid vanaf turbo begint te werken. Rubbere slangen naar intercooler zijn nog goed. De pakking van buisje EGR naar uitlaat is een beetje vettig... kan slechte afdichting van die pakking dat fluitend geluid geven ?

rallyfiesta

Geplaatst door rallyfiesta (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Een turbo lekkage kan best lastig te vinden zijn. Ik heb wel eens meegemaakt dat er door steenslag een klein gaatje in de intercooler zelf zat......
gr marcel

rallyfiesta (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb de intercooler eruit gehaald en een buis in de plaats gemonteerd... fluitend geluid blijft !

pieterjan (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb al een paar keer voor gehad dat de pakking van de uitlaat collector stuk was
dan geven ze ook een fluitend geluid.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

We hebben het dier met een Focus gehad.

we hebben te vergeefs gezocht.

probleem loste zichzelf op:

* maand of 2 later brandstofpomp stuk
* vervangen
* Fluiten weg!! We vermoedne door het defect gaan van de pomp een te hoge turbodruk is ontstaan

** Roetkatalysator was ten tijde van dit probleem al leeg ivm dat deze stuk gegaan was.

Controleer dus ook de pomp en turbodruk

Willem

rallyfiesta (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij het vervangen van de in- en uitlaatpakkingen kwam ik erachter dat er nog slechts een kleine ronde steen in de katalysator lag te rollen...
nieuwe kat en alles is opgelost ! We gaan het toch vaak te ver zoeken hé :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.