Opel Zafira: Aankoop Opel Zafira

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 CDTI

Beste problemcarleden,

Wij zijn van plan een opel zafira 1.9 CDTI (2007) enjoy nieuw aan te schaffen. Is dit een goede zet of halen we hier
alleen maar problemen mee in huis?

Wij hebben al goede commentaren op Opel gehoort maar als je hier op het forum kijkt zijn er precies toch wel wat mensen met problemen.

Graag zou ik jullie advies willen.

Alvast bedankt

homersimpson

Geplaatst door homersimpson (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

JoeNeL (0), 16 jaar geleden

Mensen komen naar dit forum toe als ze problemen hebben.
Elke auto heeft zijn kwaaltjes.

Welke PK-versie van de 1.9 CDTI is het?

homersimpson (0), 16 jaar geleden

het zou de 100 pk versie worden

in ieder geval al bedankt voor uw antwoord.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

JoeNel,wat moet een potentiele koper nou met zo een antwoord.
Natuurlijk heeft elke auto zijn kwaaltjes, maar hij wil weten welke kwaaltjes en geen algemeen antwoord.
Hier ligt een fiat motor in, loopt daardoor al 100% beter als met die ecotec motor.
De vorige generatie had geen laufkultur en geen trekkracht onderin en was net een trekker.
Maar met deze motor koop je gewoon een fijne diesel.

homersimpson (0), 16 jaar geleden

inderdaad, ik zou graag, zoals primera p11 al zei , de 'typische' kwaaltjes willen weten van de opel zafira.
of dat er rap onderdelen kapot gaan etc.

want onze huidige chrysler voyager heeft 150 000 km gedaan zonder problemen , kan deze auto hetzelfde doen of gaat hij meer in de garage staan voor herstellingen dan dat hij rijd?

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je hier op het forum rondkijkt, zul je zien dat de chrysler voyager ook niet een van de meest betrouwbare auto's is, maar jij hebt geen problemen gehad dus.

Zo werkt het bij veel auto's.

Het voordeel dat je hebt is dat de Zafira al jaren op de markt is en dat de kinderziektes er wel uit zullen zijn.

homersimpson (0), 16 jaar geleden

inderdaad, we hebben 6 jaar perfect met de voyager gereden maar nu is hij vor de 2de keer op één jaar binnen om de aircopomp te laten vervangen, de servopomp is ook pas vervangen en je begint al terug te voelen dat er iets niet juist is. Maar als je het hier allemaal leest, is dat voor chrysler (voyagers) vrij 'normaal'. In ieder geval, dit was de druppel en daarom zijn we op zoek naar een deftige vervanger.


Bedankt voor de antwoorden trouwens.

Pa (0), 16 jaar geleden

Ik rij al jaren opel,tegenwoordig zafira.
Nooit geen problemen gehad,perfect ik rij 25000 per jaar
Hiervoor renault en mazda beide met problemen

hoogfrequent (0), 16 jaar geleden

En ik rij die trekker (@primera :-) en ben daar best tevreden mee (zafira uit 2000). Ondanks 80pk ruim voldoende trekkracht onderin, lekker soepel en stationair loopt die heel wat mooier dan die 1.9 150pk vrachttwagendiesel van Fiat die ik laatst mee had. Daar werden de buren nou weer niet blij van.
Ofwel, t'is nogal persoonlijk maar de werkplaatschef van Opel wist me zonder enig verder belang te vertellen dat die 1.9 dieseltjes het goed doen.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Fiat Diesel 1.9CDTI

met de 150pk versie van FIAT hebben wij nooit problemen gehad. (Vectra-C)

bij ons op de zaak hebben deze motoren Heel netjes en probleemloos hun 250.000km afgelegd.

We hebben we omega's en Vectra's gehad met de 2.2DTi (trekker (volgens Primera P11)) motor gehad.

Deze hebben ook zonder problemen ruim 200.000km afgelegd (bij 1 vectra pomp vervangen bij 190.000km)

Alleen hadden de ECOTEC diesels wat meer onderhoud nodig als de FIAT diesels (reinigen van wervelkleppen en vacuum potjes)

Bijde goede diesels en de 2.2 zeker als gechipte versie ERG krachtig en al power vanaf 1250 toeren

(2.2DTi gechipt:

Vermogen: 172pk bij 4200 toeren
Koppel: 366Nm bij 1400 tot 2400 toeren

reed supers en zuinig (snelweg 1 op 22)

Willem

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Toch vind ik ze geen trekkracht hebben onderin, ook zelf mee gereden.
Vooral als je op moet trekken als je aan komt rollen op een kruising bijv.
Stap maar eens in een tdi, dan heb je trekkracht onderin.
Daarbij kwam elke keer die storing van de EGR-klep weer terug, zelfs na herhaaldelijk vervangen van die klep.
Verstuiverringen die meer als eens vervangen moesten worden, verstuivers en pomp naar de knoppen.
Ik vond de motor eerlijk gezegd na 2 ton al aardig moe, getuige het beroerde starten.
Een aantal keer voorgloeien was heel normaal beneden de 10 graden.
Ik was blij dat het niet mijn auto was getuige de reparatie kosten die toch behoorlijk hoog waren.
Daarbij kwam ook nog een keer dat schrikbarende olie verbruik wat ik abnormaal vond voor een diesel.
een liter op 3000 km vind ik gewoon veel te veel.
Met name de DI motoren lusten een slok wat olie betreft.
ik heb heel lang gedacht dat er constructief iets fout zat aan de motor.
later hoorde je bij meer merken dat het olie verbruik hoger geworden was.
Daarbij hoort een diesel bij 2 ton nog minimaal hetzelfde mee te kunnen gaan.
dat idee had ik bij deze motor echt niet.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja het een of het ander kan ook aan de bestuurders liggen en de firma die het voertuig onderhoud.

Zoals boven beschreven onze 2.2DTi (Vectra-B 2002)

- Geen Defecte pomp gehad
- Geen lekkende verstuiverringen gehad
- Geen Plakkende EGR gehad
- Geen Compressie verlies bij 200.000km
- Olie verbruik normaal voor een diesel (1 liter Long life op 10.000km)
- Turbo begon al te spoelen bij 1200 toeren (voor het mooie aan de hoge kant, maar meer diesels die later beginnen te trekken)


Bij deze werd wel elke 30.000 km alles gereinigd en gecontroleerd.

Dit ivm de Storingen te voorkomen

____________________________________________________________________________________________
Storingen:

EGR: wordt veroorzaakt door het hoge olieverbruik, olie resten koeken aan in de EGR
Olie verbruik: Cilinderwanden slijten slecht in, zijn van een Te hard materiaal (motoren lopen niet in zeg maar, zijn te goed eigenlijk) Dit was bij de allereerste generatie 2.0Diesel (Di en DTi een bekend probleem)
Verstuiverringen: Veel voorkomend probleem vooral bij de 2liter diesels
Pomp: Ja is net als je gokken, je weet nooit wanneer deze stuk gaan maar kapot gaat ie
Wervelkleppen vervuilen: Komt vaak voor ivm olieverbruik



Willem

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ik denk ook dat de meeste storingen aan het hoge olie verbruik te wijten waren.
Maar als ik de keuze had als koper ging ik voor de ctdi van fiat.
De motor die er mementeel in ligt.
Dit zal opel ook niet zonder reden gedaan hebben denk ik.
Als die oude diesel een topper was, waren ze niet over gestapt op een andere diesel denk ik.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ben ik met je eens, deze loopt lekkerder en is veel storings vrijer, dat neemt niet weg dat ik de 2.2 diesel een fijne motor vond.

Willem

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

ZAFIRA 19DT is een betrouwbare wagen
alternator wil wel eens kapot gaan ,en een metalen onderdrukleiding wil wel eens scheuren ; voor de rest is de vernieuwde opel - Familie generatie veel betrouwbaarder geworden ( vanaf ongeveer 2002 )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.