Ford galaxy: Turbodrukprobleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900cc 85kw

Vaak maakt de motor niet meer dan 2000 tr, de turbo slaat dan niet aan. Na enkele keren de auto opnieuw te starten lukt het dan wel weer maar de gewenste laaddruk wordt niet bereikt. Soms is deze 200-300 mbar lager en houdt de wagen in, dan is hij weer exact en loopt alles prima... maar soms maakt hij op maximum toeren 2500 mbar in plaats van de gevraagde 2200 mbar en krijg je zelfs een afblaasgeluid bij het lossen van gaspedaal ! Verder lees ik geen enkele foutcode uit !

Iemand ervaring met dit probleem ?

rallyfiesta

Geplaatst door rallyfiesta (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Galaxy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jjbalmszonen (0) PRO, 16 jaar geleden

Luchtmassameter misschien? Kun je evt met parameters bekijken hoe de luchtcapaciteit is als je de mogelijkheid hebt. Een defecte Lmm geeft heel weinig een foutcode. Gaan rijden uitlezen bij 3000 t/m en volgas 3 de versnelling. bv 800mg/slag of hoger bij bv 500 is de lmm stuk.

rallyfiesta (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik twijfelde aan resultaat en heb een nieuwe luchtmassameter geplaatst.
Probleem is er echter toch nog.

Ik rij nu op koude motor weg, auto gaat helemaal niet goed... en je hoort
de turbo afblazen bij gas loslaten !

Eenmaal warmer gaat afblazen weg en loopt hij een klein beetje beter,
maar nog helemaal niet zoals het hoort !

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Zitten de schoepen niet vast van de turbo?? Kun je met een vacuumpompje het ook verstellen?

romeoraf (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb ik ook regelmatig voor, ik gebruik dan egr cleaner ( spuitbusje ) van wynss.
in de meeste gevallen was het probleem opgelost, en gebruik ik dan regelmaig een diesel additief ter proventie.
Raf.

rallyfiesta (0) PRO, 16 jaar geleden

Had ik vandaag al vernomen. Ik ga morgen de turbo reinigen en de motor een spoeling geven om schonere verbranding te krijgen !
Hopelijk kan ik hier morgenavond positief nieuws vermelden ...

rallyfiesta (0) PRO, 16 jaar geleden

Alles gereinigd en het leek prima... maar toch niet. Wagen rijdt veel beter maar al snel hoor je weer het afblaasgeluid van de turbo. Op 80 km proefrit ging hij ook 2 keer in noodprogramma lopen !

Iemand nog een idee ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.