Ford Focus: Toerental stort in

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

Ik heb een focus 1.6 met 155.000 km op de teller.
Als ik met warme motor rij en ik rem af (niet op de motor) voor een stoplicht en de auto staat
stil dan zakt het toerental in rond +/- 550 onw.Dit doet de auto altijd maar 1 keer tijdens het stilstaan.
Motor is nog nooit afgeslagens als het probleem zich voor doet.
Met file rijden is dit helmaal hinderlijk.Nu is de auto al uitgelezen en heeft geen DTC in het systeem.
Als de motor koud is heb ik hier geen last van i.v.m. ook het toerental wat hoger ligt tijdens de opwarm fase.
Nu heb ik de gasklephuis schoon gemaakt zonder verbetering.Bobine en bougies zijn ook al vervangen en distributieriem
is pas vervangen.(klacht was hier voor het vervangen van de riem ook al aanwezig).

Wie heeft er een oplossing voor mij??

al vast bedankt..


Fred

freddy_85

Geplaatst door freddy_85 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Probeer maar eens een nieuwe luchtomloopklep, of de gasklepsensor is niet goed zodat de computer denkt dat je in deel last zit.
Spanning moet ongeveer 0,8volt zijn stationair.

freddy_85 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoi Postie

Een vraagje, waar kan ik de luchtomloopklep precies vinden in de motor ruimte. En is deze eventueel hetzelfde van een mondeo 1.8 uit 1999
om te testen?

ik ga gasklepsensor door meten morgen.

bedankt voor je reactie

fred

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Luchtomloopklep zit voor op inlaatspruitstuk, en is niet hetzelfde als van een mondeo

freddy_85 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoi Postie

ik heb de gasklepsensor gecontroleerd en krijg een spanning 0.7 v
heb vandaag ook de luchtomloop klep schoon gemaakt met remmenreiniger . in laten weken ect.
net erop gezet maar merk helmaal geen verschil. ook geen beetje.moet ik een verschil merken als ik dit gedaan heb.
als ik een nieuwe klep moet gokken kost het 70 euro namelijk. of ben je er echt van overtuigd dat dit de oorzaak KAN zijn.

grt

niels63 (0) PRO, 16 jaar geleden

Is het probleem alleen als je de koppeling intrapt, dat de motor even dipt en dan weer op normaal stationair
toerental terugkomt?

Herinner me namelijk dat er een software aanpassing was voor dit probleem.

Ook willen de gaskleppotentiometers weleens kapot gaan.

Zou dat even controleren.

Mvg Niels

freddy_85 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoi niels

bedoel je met gaskleppotentiometers de gasklepposition sensor. zo niet waar zit dan de gaskleppotentiometers ?
ik heb zelf weinig ervaring met ford. maar klacht komt voor als ik mijn koppelingspedaal in trap ja.

grt freddy

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

Er is inderdaad een software update voor geweest !
De meeste gevallen die ik voor me heb gehad hadden allemaal een probleem met de gaskleppositie sensor !

IS makkelijk te vervangen maar inderdaad niet zo goedkoop !

Ben er vrij zeker van dat het deze zal zijn die stuk is.

freddy_85 (0) PRO, 16 jaar geleden

ben vandaag bij de ford dealer geweest,

nogmaals motor uitgelzen geen dtc.
En er is geen software update voor mijn auto geeft de computer aan van ford. (mogelijk al uitgevoerd denk ik)
Bij de ford zeggen ze dat de luchtomloopklep defect is, deze ga ik nu eerst vervangen, dan dan hopen of dit het is. ik hou jullie op de hoogte

grt freddy

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=freddy_85]ben vandaag bij de ford dealer geweest,

nogmaals motor uitgelzen geen dtc.
En er is geen software update voor mijn auto geeft de computer aan van ford. (mogelijk al uitgevoerd denk ik)
Bij de ford zeggen ze dat de luchtomloopklep defect is, deze ga ik nu eerst vervangen, dan dan hopen of dit het is. ik hou jullie op de hoogte

grt freddy[/quote]
Kan altijd MAAR ik heb mij er ook al laten aan vangen en meestal was het de tp ofwel gaskleppositie sensor !

freddy_85 (0) PRO, 16 jaar geleden

probleem gevonden,

ik heb gistreren een luchtomloopregelklep verwisseld, daar zat het niet in. vervolgen wat mij de laatste tijd op viel aan mijn auto is dat de rembekrachtiger soms uitviel. vervolgens het remsysteem gecontroleerd. ik heb uit zekerheid de rembekrachtiger slang vervangen (met klepje van rembekrachtiger). tijdens vervangen van de slang bleek dat er een knik in zat. door heen en weer bewegen van mijn motor had ik dus wel een bekrachtiging op de remmen of op het eene moment niet. nu 250 km verder gereden heb ik ook geen last meer van me toerental die instort . auto rijdt nu weer gelukkig als een zonnetje.. hoop dat hier meer mensen wat aan hebben.

bedankt allemaal voor jullie hulp!!!!

grt fred

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.