Ford Transit: Limiet schroefbout

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Auto is brandstofpomp vervangen door een ford fabrieks ruil pomp , auto gestart niet aan de hand , ga een eind proefrijden en aan het eind van de rit spring plots de storing lamp weer aan . Uitgelezen en nu geeft het fout "limiet schroefbout ( boltup) " .
Kent iemand deze fout ? en waar moet ik het zoeken ?
Alvast bedankt

gardejonge

Geplaatst door gardejonge (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je er ook een code bij?
Volgens mij is dit een storing dat de statische timing van de pomp niet goed is.

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Postie]Heb je er ook een code bij?
Volgens mij is dit een storing dat de statische timing van de pomp niet goed is.[/quote]
Statische timing is toch alleen bij distributie met ketting of ben ik verkeerd ?

gardejonge (0) PRO, 16 jaar geleden

Pomp , nokkenas en krukas worden met paspennen geblokeerd voor de afstelling, daarna wordt tandwiel brandstofpomp gelost om de tandriem te spannen . Dus de timing moet goed zijn

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

volgens mij heeft danny gelijk
en magje het tandwiel vd pomp niet lossen dan is de timing weg(daarom die paspen)
en dat is alleen op een testbank weer goed te krijgen
dat is wat ik weet/ervaren heb met ford transit

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

Denk dat hier wat doormekaar gehaald is, het gaat hier over een transit met distributie riem hé ?
Statische timing melding en probleem komt voor bij distributie met een ketting, dit komt door slechte montage bij verwijderen mazout pomp !

Met een distributieriem heb je die melding niet, paspen krukas, paspen nokkenas, paspen pomp => 3 boutjes van pompwiel lossen dit naar rechts draaien riem erop leggen.
Spanner aanspannen dan draaid pompwiel naar links => alles vast zetten en klaar !

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja maar een nieuwe pomp kan ook niet goed zijn, als ze de centrale moer niet goed hebben vast gezet krijg je ook van dit soort problemen.
Dat heb ik wel eens meegemaakt.
Ik weet dat je weinig fout kan doen met zo'n pomp kwa afstelling.
Maar ja alles kan mis gaan toch?

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Postie]Ja maar een nieuwe pomp kan ook niet goed zijn, als ze de centrale moer niet goed hebben vast gezet krijg je ook van dit soort problemen.
Dat heb ik wel eens meegemaakt.
Ik weet dat je weinig fout kan doen met zo'n pomp kwa afstelling.
Maar ja alles kan mis gaan toch?[/quote]
Dat is natuurlijk waar, en ja van die centrale moer moet je natuurlijk afblijven !!
Maar inderdaad een ruilpomp kan ook niet goed zijn, heb ik ook al eens gehad.

Bij de Transit 2001 V184 kan he tzijn dat bij vervanging pomp de ketting niet op de juiste manier op spanning is gebracht waardoor er wat speling tussen pomptandwiel en krukas zit => hierdoor krijg je die foutmelding van statische timing pomp.

Maar hier gaat het dus om een distributieriem gestuurde motor die deze foutmelding aanmaakt !?

Zelf nog nooit gezien of gehoord eigenlijk.

gardejonge (0) PRO, 16 jaar geleden

Klopt , het betreft hier één met distributieriem zoals Danny78 beschreven heeft . Ga as maandag even bij dealer aan om probleem uit te lezen en door te meten ivm garantie ruilpomp

gardejonge (0) PRO, 16 jaar geleden

Probleem inmiddels opgelost ,pomp stond een fractie verkeerd . Doordat de paspennen niet 100% passen bleek de pen vd pomp een fractie scheef te staan. Pomp bijgesteld en probleem/fout is niet meer teruggekeerd.
Bedankt voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.