Ford Mondeo: trekhaak

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,0 Tdci

Weet iemand hoeveel werk het is, montage trekhaak met 13 polige stekker,maart 2005, kan ik gewoon de Brink gebruiken en hoe zit het met de afdekplaat bij afneembare trekhaak?

jjbalmszonen

Geplaatst door jjbalmszonen (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

bumper demonteren
sjabloon op de onderlip aftekenen en uitboren
bekabeling van onderaf door trekken naar achterlichten( hoef je niet te boren is open)
trekhaak monteren bumper erop en kogel monterenvoor de rest bedrading aansluien die je nodig hebt voor caravan
ongeveer 3 uur

Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden

Zit een speciale bekabeling bij die je naar voren moet trekken. Zit dus als je dat doet wel wat meer werk in denk ik. Wat betreft de utsparing, ik heb bij zo'n auto eens voor de zekerheid een originele trekhaak willen bestellen en kreeg toen van de dealer een originele trekhaak waar de afdekplaat niet van pastte. Bleek toen dat het alleen via Brink was te bestellen en niet origineel. Had dus beter direkt een Brink kunnen bestellen. Maar ik moet erbij zeggen dat de auto van ons een van de laatste was van het vorige model (aktiemodel) en een doorlopende bumper in de kleur van de auto had, waardoor de origineel geleverde afdekplaat niet pastte.

Misschien heb je er wat aan.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ik had er ook een
sjabloon was onduidelijk ivm doorlopende bumper
1 bumper verknald
en de bedrading kon ik wat verlichting betrefd met de bijgeleverde set zo op de lampen aansluiten
de rest hoefde client niet want hij trekt soms een trailer voor zn matriaalen

jjbalmszonen (0) PRO, 16 jaar geleden

Hartelijk bedankt, ook Siem, ik had je vorige berichten ook al gelezen en dit erbij heb ik veel aan, vr bedankt alvast.

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

vergeet niet dat je niet zomaar mag aftakken op de bedrading van uw achterlichten !!!

best is een setje te gebruiken waar relais in zitten en alle bedrading die nodig => plug and play.

Uurtje of 3 werk !

Ik zie veel dat het niet gebeurt en gewoon op de draden afgetakt word MAAR heb ook al een paar wagens binnen gekregen waar dit niet echt goed is gekomen o.a. focus 2005 waar de knipperlichten bleven branden (wagen vast) en afwisselden van kant, lichten die soms aan gingen enz ...
Dit kwam door gewoon alles af te takken van de bedrading, de GEM module was daardoor even beginnen flippen !!

Dus opletten met aftakken zonder kits te gebruiken !

Je kan gewoon een after market trekhaak monteren en die bedradingsset leveren ze ook !

Werkt goed!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.