Ford Fiesta: Stuk uit de uitlaatklep gebroken

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Heren ik heb hiero een ford fiesta staan met een vreemde klacht ... Heb hem hier gehad met een klacht dat hij op 3 cilinders liep , na onderzoek bleek hij geen compressie te hebben , cilinderkop gedemonteerd en bij de 4de cilinder bleek de uitlaat klep een aardig stuk vanuit gebroken. Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt/gezien.
Is er een die dit eerder heeft meegemaakt ? En zo ja wat zou de oorzaak kunenn zijn ?
Gegroet Maarten

Maarten6789

Geplaatst door Maarten6789 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Lag dat afgebroken stukje in de verbrandingsruimte,en zie ja schade aan de zuigerkop?.
Als dat niet zo is lijkt het er meer op dat er gewoon veel te lang is doorgereden met een verbrande klep.

Hans

Maarten6789 (0) PRO, 16 jaar geleden

Geen schade aan de zuiger/cilinder/klepzitting en cilinderkop , ik vrees dat inderdaad iets doorgereden is met een verbrande klep.

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Dan hebben er waarschijnlijk verkeerde bougies in gezeten.
Heb wel eens vaker meegemaakt dat er verkeerde bougies in zitten en hierdoor een stuk uit de klep brand.

Maarten6789 (0) PRO, 16 jaar geleden

Inderdaad , er zaten verkeerde bougies in ... bedankt voor de tip ! Heeft goed geholpen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.