Ford Focus: na langer dan 12 uur stilstaan moeilijk aanslaan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 tdci

als de wagen langer dan 12 uur stil staat slaat hij heel moeilijk aan . lijkt wel of er lucht in het systeem zit . We hebben de gloeikaarsen al vervangen en er een nieuwe brandstoffilter op gezet .

Verder start en loopt hij de hele dag goed .

bandenman

Geplaatst door bandenman (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

als ik mij goed herinner durfden de brandstofpompen nogal eens stuk gaan.

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

maar dit was op de tddi denk ik.

bandenman (0) PRO, 16 jaar geleden

Het gaat hier om een commenrail systeem . Komt het wel eens voor dat de brandstof terug loopt via een slecht afsluitende leiding of zo .

Vreemde aan het verhaal is als je de auto start en drijgt aan te slaan loopt hij direct goed en mooie rond , en dan kun je hem gerust 10 uur laten staan start prima loopt perfect .

Simon10906 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat belet je om de brandstofaanvoer goed te controleren? Doorzichtige slang vlak voor de pomp aansluiten en langer dan 12 uur laten staan. En dan weet je meer toch?

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

Waarschijnlijk zal het uw probleem niet zijn maar controleer toch maar even de smoorklep in de inlaatcollector.
De klep die de lucht aanvoer afsnijd bij het stilleggen door te sluiten ! (voor de motor stil te laten vallen zonder schokken)

Heb het al gehad dat deze dicht bleef plakken, deze wagen starte wel niet meer voor lange tijd tot die ineens weer starte.
Wagen heeft paar maanden gereden toen hij het zelfde weer had => en toen viel ik op de klep die dicht stond => deze komt weer open als de wagen stil ligt.

Wie weet ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.