Ford Galaxy: Koppeling niet soepel

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Hi ,

Ik heb een klant waar de koppeling ineens pakt niet gelijdelijk ik vermoed dat dit de kopelingsplaten zijn.
Of moet ik nog op iets anders letten.
Het is Vw motor zelfde als een sharan

Gr Jeroen

Jeromeke

Geplaatst door Jeromeke (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Galaxy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

Is ook heel goed mogelijk dat het dubbel vliegwiel niet goed meer is.
als je het los hebt kan je dat goed zien aan overmatige vrije slag en soms ook aan axiale speling.

Suc6

Jeromeke (0) PRO, 16 jaar geleden

welke vrije slag/speling bedoel je Markus ?
tussen de platen en het vliegwiel.
Dus de kans is groot dat je het vliegwiel ook moet vervangen ?

Ze vroegen ook heel veel geld bij de ford tussen de 1500 en 2000 euro

Santa (0), 16 jaar geleden

Hmmm, de klacht van ineens aangrijpen linken aan een kapot 2m vliegwiel? Zou net zo goed in de koppelingsbediening kunnen zitten.

Hij bedoelt dus dat het 2 massa vliegwiel niet meer deugt, dat er teveel speling zit tussen de beide vliegwielhelften.

Dus NIET tussen de koppelingsPLAAT en het vliegwiel.

Zo'n 2m vliegwiel kost idd een paar flinke duiten, de eerste 500 euro ben je zo kwijt....

Trilt de motor ook bij stationair? Of schokken? Dode of zware punten in de koppelingsbediening?

Voor het checken van het vliegwiel moet de bak er onder vandaan. Koppelingsbediening kun je gemakkelijker checken.

Jeromeke (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb er mee gereden toen deed hij goed maar vooral als hij koud is.
Dan laat je de kopeling opkomen dan is de hele tijd niks en ineens pakt hij hem
Maar zo`n bak eruit halen is toch niks aparts of wel ?
Geen subframes die losmoeten of zo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.