Opel Vectra: Enkele problemen waar ik niet uitkom. Wie kan mij HELPEN?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 Katalysator

Hallo allemaal.



Ik ben nieuw op deze site en zie dat bijna alle vragen aardig goed worden beantwoord (zeer fijn :D).

Nu heb ik een vraagje.

Ik heb een Opel Vectra A bwj 92 juni met een 1.6i motor+ katalysator die onlangs een apk keuring heeft gehaald.

Nu is mijn vraag:

Ik heb onlangs olie filter+olie vervangen

powerfilter erop

remus einddemper

nieuwe katalysator

voor deze reperaties en na deze reperaties had ik een paar problemen (nog steeds iegenlijk).

problemen:

1. er komt continu witte rook uit de uitlaat vooral als ik stil sta voor een stoplicht (net alsof het altijd als ik rij ijskoud is), de olie en water peil wordt niet minder dus blijft op het zelfde niveua.

2. als ik zeer hoge toeren maak komt er rook ( ik weet niet welke kleur omdat ik er net achter ben gekomen en het is nu donker) uit de uitlaat. Maar dan rij ik ongeveer met de 2e versnelling 70-75 km/u

3. motor wordt niet warm. ik heb op een dag 300km non-stop gereden en de motorhitte meter beweegt niet eens en blijft in het blauwe vlak. Maar als ik bij de stoplichten ongeveer 2min sta dan beweegt de wijzer wel en staat hij net boven de blauwe vlak, maar zodra ik even rij word de motor weer koud. ( ik denk zelf aan thermostaat, maar ik weet niet waar die zit en hoeveel het zou kosten om het te laten veranderen).

4. als de motor koud is loopt hij stationair mooi op toeren dan merk je nauwelijks dat hij aan staat. Maar na een tijd rijden loopt hij stationair beroerd. onder beroert versta ik: hij loop op lage toeren en trilt soms best wel net alsof hij bijna uitgaat vallen.



Ik hoop dat jullie op al mijn vragen of gedeelte ervan een antwoord hebben zodat ik zsm actie kan ondernemen.



Alvast bedankt.

mevlut0077728

Geplaatst door mevlut0077728 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

1. Je hebt een REMUS einddemper. de kadett C16NZ deed ook altijd dampen met een REMUS dmeper erop.

2. Kan vanalles zijn: ALs de auto veel korte ritten maakt kan het ook vervuiling zijn.

3. Thermosstaat vervangen: hiervoor moet nokkenas poelie los.

4. Maak gasklep en stationair stappen motor eens schoon. (kan ook roken veroorzaken

Willem

mevlut0077728 (0), 16 jaar geleden

Hallo Willem.

Bedankt voor je reacties.

Ik heb nog een aantal vragen over je reactie.

1. dat kan kloppen want met de orginele einddemper deed die het niet

2. ik maak vaak korte ritten max zijn ze 12km en meestal 2-3km. En die rook kwam nadat ik een tijd rustig t heben gereden ging ik in 1 keer de gas goed indrukken en toen kreeg ik het.

3. Hoeveel zou het ongeveer kosten om mijn thermostaat te vervangen? alles incl. en is het slecht of minder goed voor de auto als ik het niet doe?
En als ik het wel verander wat zijn mijn voordelen dan?

4. hoeveel zou het kosten om het te laten doen? en zal het erg zijn als ik eht neit laat doen?


Willem nogmaals bedankt voor je reacties.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Het is slecht voor de motor om het niet te doen, komt immers niet op temp.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

2. Rook:

- zal wel vervuiling zijn dan, ook gezien de motor niet warm wordt ivm thermosstaat die niet sluit

3. Thermosstaat:

* vervangen:

- Niet: Jebespaart de reparatie kosten, maar betaald daartegenover voor MEER verbruik en Slijtage.

- Wel: Kost je wat (zal neit al te veel wezen: maar je houd wel je spullen heel en een motor op bedrijstemp is zuiniger.

Willem

mevlut0077728 (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga morgen gelijk bij een aantal garages vragen wat het kost etc.

Mvg.

Mevlut

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Thermostaatje kost tussen de 15 en 20 euro en het is +/- 25 minuten werk. Bij sommige typen 16i hoeft het nokkenastandwiel niet los.

Gr.

mevlut0077728 (0), 16 jaar geleden

Hallo,

Het is fijn om te horen dat het maar rond de 20 euro kost het onderdeel.

Als het een halfuurtje werk is kost het dus ongeveer 30euro voor de monteur en ben ik dus totaal ongeveer iets van 50euro kwijt.

Dat is wel fijn om te horen want i kdacht dat het rond de 100 euro zou kosten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.