Renault Espace 2004: g3 inbouw (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Let op: als particulier kunt u alleen bij Particulier een vraag plaatsen. Op de home-page gewoon het merk aanklikken onder Particulier. Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl De OlieConcurrent

#1 17 januari 2011 01:33

bilici
Particulier
Echte naam: ismet
Woonplaats: doetinchem
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 17

g3 inbouw

Renault Espace
Bouwjaar: 2004
Brandstof: benzine
Motor: 2.0 Turbo 16V

Kan deze Turbo motor op gas lang meegaan of loopt van alles kapot?
Ik rijd op de autobaan in duitsland constant 160 km/h en +- 4 uur lang kan deze het hebben?
Helpen de Flash-lupe;Tunap en valve care ?

Offline

 

#2 17 januari 2011 08:01

primera p11
Professional
Geregistreerd: 23 mei 2005
Berichten: 6287

Re: g3 inbouw

Nee,daar kan deze motor niet tegen.
Een turbo in combi met lpg is geen goed huwelijk.

Offline

 

#3 17 januari 2011 13:03

phuisken
Particulier
Echte naam: Peter H
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 3

Re: g3 inbouw

Ik een rijd espace IV, 2.0t automaat  op LPG. Geen problemen mee. Ik rijd 110-120KM/h.
Dan rijdt ie 1:8. Tank is netto 65 liter. Geeft 500KM actieradius.

Bij 160KM/h zal dat ongeveer op 1:5 rijden. Dat is 300 km actieradius.
Om de twee uur tanken.

Offline

 

#4 17 januari 2011 16:37

bilici
Particulier
Echte naam: ismet
Woonplaats: doetinchem
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 17

Re: g3 inbouw

wat betekent actieradius

Offline

 

#5 17 januari 2011 16:56

phuisken
Particulier
Echte naam: Peter H
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 3

Offline

 

#6 17 januari 2011 18:16

Heino4267
Particulier
Echte naam: Hein
Woonplaats: Heerlen
Geregistreerd: 5 augustus 2004
Berichten: 1843

Re: g3 inbouw

Oftewel: hoe ver je komt op een volle tank.

Offline

 

#7 17 januari 2011 23:24

sjaak10918
Professional
Echte naam: Sjaak van Dijk
Woonplaats: Culemborg
Geregistreerd: 30 december 2004
Berichten: 1970

Re: g3 inbouw

bilici schreef:

Ik rijd op de autobaan in duitsland constant 160 km/h en +- 4 uur lang kan deze het hebben?

Nee, kan niet want na 2 uur is je tank dus leeg ;-)


Maar ff serieus, lijkt me een te grote (thermische) belasting voor je motor.

Offline

 

#8  5 september 2012 20:46

bilici
Particulier
Echte naam: ismet
Woonplaats: doetinchem
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 17

Re: g3 inbouw

Heb inmiddels al 1.5 jaar g3 van Prins ingebouwd met elektronische valve care system en ben 2x naar Turkije geweest zonder problemen
Alleen Espace zuipt veel benzine 1op8 en gas 1op6

Offline

 

#9  5 september 2012 20:55

C.Jonker
Professional
Echte naam: Christiaan Jonker
Woonplaats: Stadskanaal
Geregistreerd: 10 september 2005
Berichten: 2247

Re: g3 inbouw

Het verband turbo en LPG problemen snap ik niet , waarom zou dit extra problemen geven.
160 is natuurlijk wel een snelheid om heel snel je tank leeg te rijden, maar verder voorzie ik geen problemen, natuurlijk heb je een wat oudere wagen met dito km stand dus moet je je afvragen of je het de investering waard vind.

Offline

 

#10  6 september 2012 08:05

primera p11
Professional
Geregistreerd: 23 mei 2005
Berichten: 6287

Re: g3 inbouw

Het probleem turbo en LPG zit em in de belasting,het word al flink opgestookt met LPG en dan ook nog een hogere thermische belasting door een turbo.
Plus het feit dat je de auto ook op zijn vermogen aan gaat spreken is een combi die niet echt gunstig is voor het rijden op LPG.
Sowieso flink doortrappen op LPG is niet raadzaam,je stookt het allemaal loeiheet met als gevolg het inzakken van je klepzetels.

Offline

 

#11  7 september 2012 20:57

C.Jonker
Professional
Echte naam: Christiaan Jonker
Woonplaats: Stadskanaal
Geregistreerd: 10 september 2005
Berichten: 2247

Re: g3 inbouw

Oke das een feit... ik ben geen lpg specialist.
Maar er rijden toch legio mensen op lpg rond en zeg nu zelf, welk merk monteerd nu geen turbo's ?

maar miss moet het idd worden afgeraden.

Offline

 

#12  8 september 2012 03:24

richard9712
Particulier
Echte naam: Richard -
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 827

Re: g3 inbouw

Het loopt echt niet zo een vaart als primera wil doen geloven!
Wel is het zo dat niet alle motoren even goed geschikt zijn om op gas te rijden maar over het algemeen is het zo als een motor is uitgerust met hydraulische kleppen dat hij er dan wel voor geschikt is. Als de originele klepzetels niet bestand zijn tegen LPG kan je deze laten vervangen door klepzetels die daar wel geschikt voor zijn.

Turbo en LPG kunnen heel goed samengaan en 4 uur 160 km/h rijden op de autobahn is ook geen probleem.

Motor word op LPG wel warmer maar dat is verder niet zo'n probleem.
Zeker niet met de huidige generatie LPG installaties.

Het is niet voor niks dat de 2dehands te koop aangeboden auto's met een LPG installatie vrijwel altijd hoge tot zeer hoge km standen hebben.
Heb zelf ook een auto op LPG met een hoge km stand. (300000 en nog met de originele kleppen)

Laatst bewerkt door richard9712 ( 8 september 2012 04:02)

Offline

 

#13  8 september 2012 11:41

kaleido 1
Particulier
Echte naam: ferrie
Woonplaats: apeldoorn
Geregistreerd: 11 augustus 2009
Berichten: 8179

Re: g3 inbouw

Kijk alles slijt sneller bij extreme belasting , als de auto in een goede staat van onderhoud gehouden wordt en er voldaan wordt aan eventuele aanpassingen aan de motor voor het rijden op lpg , zoals andere bougies (indien nodig) zie ik het probleem niet maarja zoveel mensen ,zoveel ideeen

Offline

 

#14  8 september 2012 11:41

primera p11
Professional
Geregistreerd: 23 mei 2005
Berichten: 6287

Re: g3 inbouw

De moderne turbo motoren kunnen echt niet meer tegen lpg.
Dat komt ook omdat de emissie eisen aan gescherpt zijn en de motor daardoor sneller moet opwarmen en dus ook opgebouwd word uit lichtere materialen.
Met name de zetels sluiten tegenwoordig af in geanodiseerd aluminium,dat is lang niet zo hard als stelliet en ook niet te vervangen door stelliet zetels.
Het gevolg is dat als je door je zetels heen bent je gelijk aan een volledig nieuwe kop zit,en dat kost wat,3500 euro of meer zit je maar zo aan.
Daar komt ook nog dat de motoren op een zeer arm mengsel draaien met als gevolg dat de boel erg warm word op lpg.
Ook de bandbreedte's van lambdasonde's zijn niet meer zo als vroeger,dus elke afwijking in het mengsel leid tot een storing.
Met als gevolg noodloop en vele garage bezoeken en kosten.
Er zijn wel merken die probleemloos op lpg kunnen,maar die rijden met verouderde techniek rond of met een atmosferische motor.
Maar dat aantal zal snel minder worden met de labels die er tegenwoordig aan gehangen worden.
Kijk,de lpg fabrikanten zijn aan zet,zij moeten op de nieuwe technologie inspringen,maar dan nog ben je afhankelijk van de importeur die dit gaat ondersteunen.
Doet deze dit niet,heeft de lpg fabrikant ook geen ingang en krijg je geen op maat ontworpen installatie.
Dan kun je universeel gaan shoppen,maar dit leid in de praktijk tot een hoop ellende,een dealer die het niet ondersteunt en bij problemen je door stuurt naar de inbouwer, en de inbouwer draait het verhaal weer om.

Offline

 

#15  8 september 2012 15:22

richard9712
Particulier
Echte naam: Richard -
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 827

Re: g3 inbouw

Dit is onzin. Bijvoorbeeld de TSI motoren van volkswagen lopen zeer goed op LPG.
En deze zijn toch echt uitgerust met een turbo/compressor.

Je loopt achter wat betreft de ontwikkeling van de huidige LPG installaties.
Deze werken volledig sequentieel, dus er is alleen maar een omrekeneenheid nodig die de benzine inspuiting vertaald naar een LPG inspuiting.
De benzinecomputer blijft daarom altijd volledig werken.
In een ander topic zei je volgens mij dat LPG alleen populair is in NL, dat is ook totaal achterhaald.

En bij een importeur/dealer kunnen ze wel zeggen dat de fabrieksgarantie na inbouw van een LPG installatie vervalt,
maar dit houd alleen stand als het defect aantoonbaar aan de LPG installatie te wijten is.

Laatst bewerkt door richard9712 ( 8 september 2012 15:35)

Offline

 

#16  8 september 2012 18:51

primera p11
Professional
Geregistreerd: 23 mei 2005
Berichten: 6287

Re: g3 inbouw

Richard,je maakt een denkfout.
Een auto word geconstrueerd om op benzine te lopen aldus de fabrikant.
Elke aanpassing hier aan doet elke vorm van garantie vervallen.
De importeur is degene die de garantie overneemt van de fabrikant en in samenspraak door de importeur word een lpg fabrikant in de arm genomen om er een geschikte set voor te maken.
De fabrieks garantie word dan over genomen door de importeur,de fabrikant is absoluut geen partij hierin,immers de fabrikant is simpel:bij veranderingen aan de constructie vervalt daarmee het recht op fabrieksgarantie.
Immers,er zijn veranderingen gedaan aan de auto.
Het is dus simpel:als de importeur geen lpg set gehomologeerd heeft voor een type auto vervalt elke vorm van garantie.
En dat is wat er momenteel gebeurt,er zijnn nog maar weinig importeurs die nog wat willen doen met lpg.
Ook door schade en schande wijs geworden.
Vw bijv heeft helemaal geen lpg set die gehomologeerd is door de importeur,zeker niet voor de TSI.
De sets die aangeboden worden is eigen werk van de lpg fabrikant,maar laat het maar niet inbouwen in een VW want je bent elke vorm van garantie kwijt.
Wederom,er is een aanpassing aan de motor gedaan in de garantie door derden.
Lees de garantie voorwaarde maar door.
Ik heb zelf verschillende merken op lpg gereden met diverse installatie's'.
Het meeste lol heb ik gehade met een peugeot 405 met een AG installatie en een primera 2.0 met vialle installatie.
Zonder een centje pijn naar de 2,5 ton,wel jong gekocht met een maagdelijke km stand.
Maar goed,ik denk dat de TS wel genoeg weet.

Laatst bewerkt door primera p11 ( 8 september 2012 18:51)

Offline

 

#17  8 september 2012 23:08

P. Kelder
Moderator
Echte naam: P. Kelder
Woonplaats: Overijssel
Bedrijf: Kelder VAG Specialist Ommen
Geregistreerd: 21 augustus 2004
Berichten: 19708
Website

Re: g3 inbouw

richard9712 schreef:

maar dit houd alleen stand als het defect aantoonbaar aan de LPG installatie te wijten is.

Indien een importeur dit opneemt in zijn voorwaarden komt de fabriekgarantie wel degelijk te vervallen.

De motor is ontwikkelt voor benzine, niet voor LPG. Met de extra thermische belasting heeft de constructeur geen rekening mee gehouden.
Wijzigingen aan het het voertuig buiten de importeur of dealer om doet de garantie vervallen.

Gr. paul

Offline

 

#18  9 september 2012 09:53

Hans4040
Moderator
Echte naam: Hans
Woonplaats: St.Annaparochie
Bedrijf: Autohobbyclub
Geregistreerd: 22 november 2003
Berichten: 18040
Website

Re: g3 inbouw

Dit topic is van januari 2011....
In #8 geeft bilici aan al 1,5 jaar zonder problemen rond te rijden, dus....verder discussieren heeft geen zin.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

JLM Roetfilter reiniging Ruilinjector Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl