Volkswagen Golf III GTI 2E: Stotteren bij warme motor

Bouwjaar: 1992

Mijn Golf III GTI 2.0 8v heeft het volgende probleem:

Als de motor koud is loopt hij goed, zodra de olietemp. tussen de 70 en 88 graden is houdt de motor en en stottert, vooral bij optrekken. Zodra de olietemp. boven de 90 graden komt word dit minder.
Ook is het brandstof verbruikt (volgens mij) aan de hoge kant, maar hij stinkt niet naar benzine.

Ik heb de auto pas gekocht en hij heeft vlak na aankoop een grote beurt gehad waarbij het volgende vervangen is: Bougies + kabels, dist.riem + spanrollen, branstof filter.
Volgens mij zit er een lege/geen kat meer onder en het open luchtfilter heb ik al eens goed schoon gemaakt.

Kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen met zoeken of waar ik op moet letten.

Alvast bedankt.

fheuvel

Geplaatst door fheuvel (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

dupl-u-9982-5dd147c468007+ricokrauts (0) PRO, 20 jaar geleden

kijk naar het voedings relai nummer 30 in de zekerings kast zit dit moet een witte zijn dan is het een verbetere versie

fheuvel (0), 20 jaar geleden

Probleem is inmiddels verholpen: nieuwe verdelerkap en rotor + injector cleaner in de benzine gedaan.

Het vervangen van dat relais 30: wat kan dat nog meer verhelpen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.