Mitsubishi Carisma: zekering springt eruit

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 16.00

heb een probleem met de auto die op gas rijd hij rijd op zich wel goed op gas maar er springt iedere keer een zekering er uit
zit een klein kastje met 4 zekeringen als er een uitklapt kan ik niet meer op gas rijden wel op benzine
wat kan hier het probleem van zijn het is iets van de laatste weken
bvd

pc de groot

Geplaatst door pc de groot (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Waarschijnlijk ergens een draad beschadigd die dan sluiting maakt tegen massa.
Controleer de bedrading.

mvg,
Hans.

henk4359 (0) PRO, 15 jaar geleden

op een carisma van 98 zit denk ik nog de eerste generatie lpi op,met een rechthoekige appendagedeksel
hier komt wel eens kortsluiting in de pomp voor
je moet wel eerst even kijken waar de zekering van is
als het wel de pompzekering is kun je er voor controle nog even een amperemeter tussen zetten
opstartstroom is +/- 15a ,hoog toerental +\- 6amp en laag toerental +/- 4,5 amp
kan natuurlijk ook een afsluiter zijn die sluiting veroorzaakt

pc de groot (0), 15 jaar geleden

heb de bedrading nagelopen maar kan niks vinden de pomp werkt ook goed
de zekering springt er niet iedere keer uit soms is er niks aan de hand de andere keer als ik ergens lang moet
stil staan of in de file dan pas springt de zekering eruit en kan ik niet meer op ga rijden
het is een klein kastje met 4 zekeringen en de eerte naar de accu toe springt er telkens uit
waar moet ik het zoeken

pc de groot (0), 15 jaar geleden

ik heb nog steeds het probleem dat de zekering eruit springt
het probleem is dat het niet continu is zo kan ik 2 weken achter elkaar rijden
dan gebeuurt het opeens dat de zekering springt en dan soms wel 4 op een dag
wat kan hier de oorzaak van zijn
wie kan mij helpen

henk kroezenga (0) PRO, 15 jaar geleden

als nu eerst even vertelt welk circuit deze is ,kun je misschien verder geholpen worden!!!

pc de groot (0), 15 jaar geleden

[quote=henk kroezenga]als nu eerst even vertelt welk circuit deze is ,kun je misschien verder geholpen worden!!![/quote]
het is een klein kastje waar 4 zekeringen in zitten naast de acccu 4 stuks van 15amp de eerste die er telkens uit springt naar de accu kant dan kan ik niet meer op gas rijden wel op benzine

pc de groot (0), 15 jaar geleden

het probleem is al verholpen lag aan een condensensator in de gastank die onder de klep zit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.