Audi A3: Audi a3 start soms niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

Hallo beste forum leden
ik zit met het volgende probleem

ik rij in een audi a3 uit '98 met start poblemen
het is namelijk zo als ik een stuk gereden heb en dan zet ik vervolgens de auto uit en ga weg als ik dan binnen een kwartier tot half uur terug kom start de auto niet en soms ook als ik in de ochtend weg wil gaan dan start hij ook niet
de motor draait wel rond enzo en ik hoor wel de start motor draaien
Ik heb er namelijk ook veel problemen mee.
Ik heb de oliefilter,bougie's en tem.sensor vervangen maar dat mag niet baten
Ik krijg ook geen motor storings lampje

Als ik ong. 20 meter aanduw dan op contact zetten dan in zijn 2 zet dan de koppeling op laten komen dan start hij wel

ik heb de audi dealer gebeld en hum vermoeden dan het de bdp gever is
Of dat me start toerental telaag is
Ik hoop dat julie er info over hebben want ik word er gek van

Gr Peter van Hoof

petervhoof

Geplaatst door petervhoof (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

ik vermoed dat de audi dealer gelijk heeft.... Controleer de massa aansluitingen; en de bekabeling op de startmotor.

BDP sensor uitlezen met de testkast is een probleem, als die het niet doet ziet de computer niet dat de motor ronddraait en ziet dus ook geen probleem. hij denkt motor staat stil. Spuit dus ook niet in, ontsteekt niet en gaat dus niet werken. Niets raars, dus geen storingsmelding.

BDP sensor is wel te controleren; middels een scoop. Signaal testen als probleem zich voordoet. Zit op de kopse kant van de nokkenas.

petervhoof (0), 15 jaar geleden

wat bedoel je met : middels een scoop kun je die zo kopen en is dat duur of hoe en wat moet ik doen om dat te controleren? want ik heb namelijk niet zo veel verstand ervan en an ik het wel zelf doen of moet dat eigenlijk door de garage gedaan worden?

ik dank u alvast vriendelijk
Peter

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

scoop is een instrument dat een beetje garagist in de collectie heeft, is duur en moet je mee kunnen werken.

1 ding, liever een goede diagnose dan gokken. Lukraak onderdelen vervangen geeft vaak geen oplossing.

Gokken is dokken.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.