Opel Astra: Can bus vraag

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine

Ik heb even een vraagje ik Astra-G uit 2003 (Z1.6SE) en een Zafira ook uit 2003 (Y2.0DTH), nu moet ik in beide auto xenon verlichting inbouwen, alleen de leverancier zegt dat in deze Opels een can-bus systeem zit waardoor ik een andere set moet monteren. Maar hoe kom ik erachter of er een can-bus systeem inzit.

Graag jullie reactie

weetniks

Geplaatst door weetniks (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

op de motormanagement zit een can-systeem van
opel zafira y2.0dth (psg 16 na 05/2003)
opel astra heeft een can-systeem

op de volgende zit het niet op
opel zafira y2.0dth (bosch EDC 15M7.1 tot 05/2003)

bij de zafira moet je even kijken van wanneer hij is en welke motormanagement systeem erin zit
snap niet wat je met het can-systeem moet
tenzij het een originale set is van opel
dit omdat je normaal dit ook niet nodig hebt
of zit er al zaken als hoogteregeling en wiswas klaar voor gebruik en je moet je dat via de can-systeem krijgen

maar als de leverancier het zegt dan zal het wel

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Welk systeem ook van toepassing, voor ieder type voertuig is een specifiek / pasklaar xenonset verkrijgbaar.

Gr paul

weetniks (0), 15 jaar geleden

Zafira heeft bosch edc15M dus geen can bus systeem, De leverancier maakt onderscheid in can en niet can bus sets dit heeft de maken met de eventuele foutmeldingen op de boardcomputer. Maar als je een set koopt zonder can bus moet er een adapter tussen om foutmeldingen op het display te voorkomen. Het lijkt mij dat ik gewoon in beide auto's een set kan monteren zonder can-bus (sets komen van http://www.abchandel.nl/shop.asp?A=auver...

Alvast bedankt voor jullie reactie

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=weetniks]Het lijkt mij dat ik gewoon in beide auto's een set kan monteren[/quote]
Is dit wel zo...?? het belangrijkste..... de adapters die worden daar niet aangeboden, probeer dan maar eens een lamp in een koplamp te krijgen.

Gr. paul

weetniks (0), 15 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=weetniks]Het lijkt mij dat ik gewoon in beide auto's een set kan monteren[/quote]
Is dit wel zo...?? het belangrijkste..... de adapters die worden daar niet aangeboden, probeer dan maar eens een lamp in een koplamp te krijgen.

Gr. paul[/quote]
Jawel de adapters hebben ze ook http://www.abchandel.nl/detail.asp?Id=11...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.