Chrysler Voyager: Electrische raambediening doet het niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TDI

Hallo,

Mijn electrische raambediening doet het niet, waardoor autorijden zonder airco met dit prachtige weer een onmogelijke kwelling en gevaar is geworden. Het betreft de totale raambediening, dus de achterkleppen (vents) gaan ook niet open.

Ik heb getracht wat kabels na te lopen, maar kwam tot mijn schrik erachter dat dit voor mij als leek een nagenoeg onmogelijke opgave is.
De gangbare zekeringen gecheckt ( alles lijkt het te doen), onderhoudsboekje erbij gepakt, waar tot mijn verbazing stond dat er een aparte zekering gereset moet worden bij de dealer. Weet iemand hoe, op welke zekering/ relais dit is aangesloten, en is er ook een veilige vooral, en goekopere manier om dit zelf te (laten) resetten, of kan dit niet handmatig ?

Dank alvast, Greg.

Online

Greg

Geplaatst door Greg (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jvr (0), 14 jaar geleden

Dag Greg,

Volgens mij zitten er twee wat grotere metaal-kleurige zekering-blokjes in het zekeringkastje. Bij mij staat er oa. op Costa Rica (zal hij wel gemaakt zijn) 499, 30A, 12V. Daar zit een contactje in welke open gaat (verbreekt) als hij te warm wordt, bijvoorbeeld als er wat tussen het raam zit of als je het knopje te lang vasthoudt. De ander is waarschijnlijk voor de centrale deurvergrendeling.

Als deze defect is doen je ramen het niet meer. Je kunt het doormeten, of sneller: probeer een andere/normale zekering van 30A.

Gr,
Jvr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.