Mitsubishi Carisma: Stationair toerental gaat vanzelf naar 2000 toeren en zakt niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 gdi

Ik heb hier een carisma met een 1.8 gdi motor staan.
Als de klant de auto stationair laat draaien gaat het toerental vanzelf omhoog naar 2000 toeren.
Ook gat het toerental tijdens het rijden vanzelf schommelen en de auto reageert dan ook niet meer op het gaspedaal. als auto uit word gezet en opnieuw gestart dan gaat het weer een tijd goed en begint het probleem weer.

Gasklep huis is al schoongemaakt.
Geen foutcodes aanwezig.
Geen vacuum lekkage aanwezig.

Waar kan ik nog naar kijken bij deze auto's?

jossnijder

Geplaatst door jossnijder (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

koudstart temp zender

jossnijder (0) PRO, 14 jaar geleden

Waar zit bij deze auto de koudstart temperatuur zender?
Is deze ook te controleren?
Zoja hoe?

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dat weet ik zo niet waar die zit maar ik heb hier een mazda gehad die had ook zulke klachten en klapperen bij volgas geven bleek de temp. zender kapot te zijn meer niet

thom3108 (0) PRO, 14 jaar geleden

een GDI motor heeft een elektronisch gasklephuis,

als je die erafhaalt en open maakt.
zit er op de as van de gasklep 2 magneetjes/gewichtjes.
die willen wel eens los gaan zitten ( lijm dat los laat )
heb ik al een aantal keer mee gemaakt.

je kunt het huis aan 1 kant open maken, dan kijk je recht op de as van de gasklep. je ziet vanzelf wel welke gewichtjes/magneetjes ik bedoel.

jossnijder (0) PRO, 14 jaar geleden

Het gasklep huis heeft nog een gaskabel.
Treed dit probleem daar ook bij op?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.