Mercedes-Benz C-Klasse: nulwaarde raam afstellen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel

als ik het achterraam dicht doe gaat ie weer een stuk open staan
ik heb de dealer gebeld en die zecht dat je met een bepaalde handeling de nulwaarde weer kan afstellen
heeft hier iemand ervaring mee of weet hoe dat moet
dan hoor ik het graag en hoef ik niet naar de dealer scheelt me weer €€€€€
met vr groet F.Veenstra

F.Veenstra

Geplaatst door F.Veenstra (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

probeer eens raam dicht knop los en knop weer om hoog.
als je dan tik hoort knop los.
lukt het niet dan durf ik het ook niet tezeggen maar bij de meeste merken werkt het.


groetjes jan.

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

raam dicht doen met schakelaar in manuele stand schakelaar +/-5 sec vasthouden --- dan met schakelaar manuele stand open doen en weer +/-5sec zo houden en dan zou het in orde moeten zijn . (zo alle 4 de ramen programeren) deze handeling dient omdat de ramen de einstanden van open en dicht moet kennen.

succes wij doen dat altijd als service gratis

F.Veenstra (0), 14 jaar geleden

[quote=willy9]raam dicht doen met schakelaar in manuele stand schakelaar +/-5 sec vasthouden --- dan met schakelaar manuele stand open doen en weer +/-5sec zo houden en dan zou het in orde moeten zijn . (zo alle 4 de ramen programeren) deze handeling dient omdat de ramen de einstanden van open en dicht moet kennen.

succes wij doen dat altijd als service gratis[/quote]
bedankt voor de tip maar het werkt helaas niet
ik heb alles al geprobeerd met lopende motor op contact van contact knopje helemaal induwen of half het heeft geen baad
tot maar langs wensink denk ik
groet fokko

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

contactsleutel in de rijsstand (motor hoeft niet te draaien)

gemoet de ramen wel manuel bedienen (niet automatisch want dan gaat het niet ) het zou me verwonderen dat alle vier de ramen niet te programeren zijn desnoods houdt u de schakelaars eens iets langer in de dicht stand en daarna in de open stand dat MOET ZO ZEKER GAAN

F.Veenstra (0), 14 jaar geleden

[quote=willy9]contactsleutel in de rijsstand (motor hoeft niet te draaien)

gemoet de ramen wel manuel bedienen (niet automatisch want dan gaat het niet ) het zou me verwonderen dat alle vier de ramen niet te programeren zijn desnoods houdt u de schakelaars eens iets langer in de dicht stand en daarna in de open stand dat MOET ZO ZEKER GAAN[/quote]
ik heb het precies zo gedaan als u zegt , maar nee het wil niet lukken
er is ook maar 1 raam die storing geeft de andere ramen werken allemaal goed

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

omdat ze terug open gaat wil zeggen dat er iets tussen zit(een inpuls naar de stuurdoos-- klemveiligheid word ingeschakelt) als ge ze met schakelaar manuel dicht doet gaat dat dan gewoon goed - misschien raam mechanisme dat dan de storing veroorzaakt

F.Veenstra (0), 14 jaar geleden

[quote=willy9]omdat ze terug open gaat wil zeggen dat er iets tussen zit(een inpuls naar de stuurdoos-- klemveiligheid word ingeschakelt) als ge ze met schakelaar manuel dicht doet gaat dat dan gewoon goed - misschien raam mechanisme dat dan de storing veroorzaakt[/quote]
ok dat zou mogelijk zijn
het is niet zo dat het een groot probleem is het raam sluit tenslotte wel in manuel stand
was mssn leuk geweest als het zo opgelost kon worden en anders maar niet
in ieder geval bedankt voor het mee denken
groet Fokko

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.