Audi A8: Storing motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.3 TDI

Ik heb een Audi A8 3.3 tdi bouwjaar 2002.
Laatst heb ik mijn cilinderkoppen vervangen door gereviseerde cilinderkoppen.

Na deze montage krijg ik telkens als ik ga rijden een storing te zien op mijn dashboard na 2 a 3 minuten .

Ik heb de auto na laten kijken door een monteur en we kunnen het probleem niet oplossen.
Hij geeft 1 foutmelding aan bij het uitlezen : N290 open or short to ground.

Hij rookt nu ontzettend erg als ik optrek, dan komt er zwarte rook uit de uitlaat en dat blijft hij doen ( zwarte rook uitstoten).
Dat doet hij nu sinds ik de cilinderkoppen heb vervangen met de gereviseerde koppen, daarvoor heeft hij sinds ik hem heb goed gelopen.

Wanneer u denkt dat u mij van dienst kan zijn als monteur dan kunt u met mij contact opnemen op het volgende telefoonnummer in Nijmegen :
024 - 3778503
Gaarne vragen naar Frits.

Gelieve alleen contact opnemen als u bijna zeker weet dat u het probleem kan oplossen.

Met vriendelijke groet Frits

frits1638

Geplaatst door frits1638 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A8? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hendriks boxmeer (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je verder nog hinder van de storing: minder vermogen, slecht lopen en dergelijke ?

Groeten,

Leon

Hendriks boxmeer (0) PRO, 14 jaar geleden

Is waarschijnlijk een defecte sensor van brandstofdosering (of kabel defect) welke kortsluiting maakt.
( m.a.w.: brandstofmeet selenoide )

Leon Hendriks

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.