Seat Ibiza: geluid versnellingsbak

Bouwjaar: 1996

Als ik met deze Ibiza 1996 wat langer rijd en de versellingsbak is warm dan komt er een geluid uit de bak Vooral onder de 80 KM
,waarschijnlijk overheerst het banden en windgeruis bij hogere snelheden
Het beste hoor je het (lagergeluid?) als je afremt op de motor , maar ook als je weer gasgeeft
Kan dit een lager van bijvoorbeeld het differentieel zijn of
zijn er meer van deze auto,s die dat hebben?
Ik heb de bakolie al ververst en een additief gebruikt

autobalk

Geplaatst door autobalk (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

bdamink991 (0), 21 jaar geleden

Probeer eens om bij die snelheid de koppeling in te trappen en te luisteren of het geluid er dan nog is. Misschien is het druklager die dit geluid veroorzaakt. Als dit geen verschil maakt blijft er weinig over dan het Prise-as lager. Probeer anders de bak te vullen met ATF-olie.

Als "hoofdverdachte" houd ik het prise-as lager maar het blijft moeilijk oordelen vanaf deze kant.



Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden

Is er al iets bekend over je probleem en eventueel een oplossing?

opeldude (0), 17 jaar geleden

[quote=Siem Bijman]Is er al iets bekend over je probleem en eventueel een oplossing?[/quote]
Is niet helemaal dezelfde, maar ik hoor ook een piepend geluid in de 5e versnelling. in de overige versnellingen heb ik hier geen last van.

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

lager van 5e gaan wel eens stuk , zelfde van arosa gaan oo stuk heb ik al paar keer vervangen.
grt S

opeldude (0), 17 jaar geleden

[quote=sjakie30]lager van 5e gaan wel eens stuk , zelfde van arosa gaan oo stuk heb ik al paar keer vervangen.
grt S[/quote]
Weetje wat hier ongeveer de kosten van zijn? mij is namelijk verteld dat ik beter naar een gereviseerde v-bak kan kijken want het vervangen van het lagertje komt ongeveer op het zelfde neer!

opeldude (0), 17 jaar geleden

[quote=sjakie30]lager van 5e gaan wel eens stuk , zelfde van arosa gaan oo stuk heb ik al paar keer vervangen.
grt S[/quote]
Weetje wat hier ongeveer de kosten van zijn? mij is namelijk verteld dat ik beter naar een gereviseerde v-bak kan kijken want het vervangen van het lagertje komt ongeveer op het zelfde neer!

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou als je voor 1 lager al een nieuwe bakmoet op halen, zòn lager komt op +/- € 40 en dan moet je het zelf ff vervangen , kost wat tijd maar hij moet er toch achterweg dus waarom niet zelf doen, weet je zeker dat het goed gebeurt , toch ?

opeldude (0), 17 jaar geleden

[quote=autobalk]Als ik met deze Ibiza 1996 wat langer rijd en de versellingsbak is warm dan komt er een geluid uit de bak Vooral onder de 80 KM
,waarschijnlijk overheerst het banden en windgeruis bij hogere snelheden
Het beste hoor je het (lagergeluid?) als je afremt op de motor , maar ook als je weer gasgeeft
Kan dit een lager van bijvoorbeeld het differentieel zijn of
zijn er meer van deze auto,s die dat hebben?
Ik heb de bakolie al ververst en een additief gebruikt[/quote]
Doet het probleem zich nog steeds voor? of is het opgelost?

sweben (0) PRO, 16 jaar geleden

weet je wat je moet doen v-bak loshalen de buitenste aslagers vervangen nieuw olie erop en klaar is kees ben ongeveer 3/4 dag mee bezig

tinusg60 (0) PRO, 16 jaar geleden

als je een bak uit elkaar haalt dan vernieuw je toch direct alles??
Dat slijpsel van dat versleten lager heeft door heel de bak gezweeft, je neemt toch niet het risico dat je over een half jaar die bak weer uit elkaar moet voor het volgende lager???
Als je originele delen gebruikt en alle lagers en keerringen vernieuwd dan gaat er toch voor een 400 euro onderdelen in
Moet je eens informeren bij ronald morien, die heeft voor een schappelijke prijs een ruilbak voor je en heb je er nog garantie op ook

sweben (0) PRO, 16 jaar geleden

er zit een magneet in de bak die het meeste van de vijzel opneemt en de rest maak je gewoon even schoon kleine moeite.

Op nieuwe onderdelen heb je ook garantie.

mvg sweben

autobalk (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb de auto niet meer in onderhoud ik zal de man eens bellen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.