Volkswagen Golf IV: Abgas Werkstatt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hey,,

Kan iemand me vertellen wat ongeveer mis kan zijn als je deze melding krijgt Abgas werkstatt?
me bobine al vervangen, heb er een paar dagen mee gereden en heb ik weer een melding.

Alvast bedankt.

fahd

Geplaatst door fahd (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Het betekent dat er een fout zit ergens in het systeem van het injectiesysteem.
Het betekent ook dat de uitlaatgassen mogelijk vervuild zijn en dat je naar de werkstatt (=dealer) zou moeten gaan.
Laat de motor-computer uitlezen door de dealer, dan weet je waarom de melding komt en dat scheelt een hoop zoekwerk.

fahd (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Het betekent dat er een fout zit ergens in het systeem van het injectiesysteem.
Het betekent ook dat de uitlaatgassen mogelijk vervuild zijn en dat je naar de werkstatt (=dealer) zou moeten gaan.
Laat de motor-computer uitlezen door de dealer, dan weet je waarom de melding komt en dat scheelt een hoop zoekwerk.[/quote]
Bedankt voor je tip,
weet je toevallig ook hoeveel dat kan kost uitlezen ?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Oldford, hoeft niet naar de dealer hoor:)
werkstatt (=werkplaats)

fahd foutgeheugen uitlezen is niet zo duur, kan bij iedere garage op de hoek tegenwoordig.
Je kan hem daar EOBD uit laten lezen of met merkspecifieke (VW) software.
Stekker erin en alleen motorcomputer uitlezen.(€15 tot €40 denk ik) prijs hangt van de gebruikte apparatuur af.
De ene testkast is gewoon wat duurder als een andere.

Foutcode wel even vragen(noteren)

Oiram

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Oiram, zolang er nog universele garages zijn met zich "monteur" noemende lieden die hard beginnen te lachen bij de gedachte aan een sensor na de kat zal ik daar niemand naar toe sturen. Natuurlijk zijn er ook goede universelen.

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

en opgelost??
misschien l-sonde defect?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Hey Peter.... ga eens pitten ;))

Gr. paul

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

ja aj, t is gelukt waar ik je over sprak, mzzl

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=peter8694]ja aj, t is gelukt waar ik je over sprak, mzzl[/quote]
Oke...... Kan de rekening de deur uit ;))))))

Gr. paul

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=oldford]Oiram, zolang er nog universele garages zijn met zich "monteur" noemende lieden die hard beginnen te lachen bij de gedachte aan een sensor na de kat zal ik daar niemand naar toe sturen. Natuurlijk zijn er ook goede universelen.[/quote]
Oldford, zolang er nog dealers zijn met zich "monteur" noemende lieden die het soms ook niet meer weten
en soms zelfs de ouderwetse basis kennis missen weet ik soms niet meer wat ik iemand moet aanraden. Natuurlijk zijn er ook goede monteurs bij de dealer.

Conclusie: het hangt van de monteur af en niet echt van het soort bedrijf.

Oiram

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Oiram, met je conclusie ben ik het eens. Maar de kans dat het bij dealer lukt is groter dan bij de slechtere universeel (waar er te veel van zijn).
Bovendien kan een dealer met probleem gevallen terug vallen op de importeur en hebben ze betere uitlees-apparatuur.

En wat dat niet meer weten van de dealer aan gaat, daar zet ik een paar vraagtekens bij.

Een behoorlijk deel van deze "klachten" van klanten valt af. Dat zijn telefoontjes met de strekking van "hij doet het niet, wat is dat en wat kost dat".
Bij dat soort telefoontjes - ook diegene die bellen met een foutcode - roep ik ook dat ik het niet weet en vervolgens zet hem hier maar neer, dan maak ik hem wel.

Een praktijkvoorbeeld: 2009 Subaru Sti 2.0 turbo rallyeauto.
Klachten: Mil aan en differentieel regeling valt uit.
Doorvragen leert dat het iets met de lambdasonde is, dat de diff-regeling een after-market computer is en dat de dealer er niet uit komt.
Wat betreft de diff-regeling geloof ik dat en dat is geen tekortkoming van de dealer.
Dat is een Motec-computer en daar moet je maar net de diagnose-kabel van hebben.

Collega heeft een wat langere proefrit (100 kilometer) gemaakt omdat de trailer waar de auto mee gebracht werd het begaf.
Gas blijft af en toe hangen op 4000 toeren, turbodruk is goed, maar auto is traag. En deze 2 klachten waren er even niet bijverteld.

Uitlezen geeft P0850- Park/Neutral switch. Niet echt gebruikelijk voor een handbak en P0140 - O2 sensor B1 S2 geen activiteit.
Na starten van de motor komt daar P0141 O2 sensor B1 S2 verwarmingscircuit bij. Live data signaal geeft voor de achterste sonde 0.0 Volt.

Auto maar eens op de brug gezet en het eerste wat opvalt is een enorme deuk in de uitlaatpijp ter hoogte van de achteras.
Doorgang is minder dan de helft van wat het moet zijn. Tweede is een kromme lambdasonde, totaal verbogen en een deuk in een plaat vóór de sonde.
Motor moet compleet met bak en uitlaatpijp minstens 6 cm naar voren gegaan zijn. Dat was er ook niet bijverteld.
En een dealer komt hier niet uit? Ik ga niet eens meten aan een platgeslagen lambdasonde, ik bestel zo een nieuwe.

Storingen van de diff regeling heb ik nog niet uitgezocht, maar geheid dat er hier ook een paar sensors kapot zijn ten gevolge van de klap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.