Mercedes-Benz 250: Mercedes 250D toerenteller werkt niet

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5

Hallo mensen
ik heb pas een 250D gekocht (wil overstappen van de w123)
Nu zijn er wat kleine dingen niet in orde
zoals de toeren teler die werkt namelijk niet
zekering is goed heb ik al naar gekeken
wat kan ik nog meer controleren ??
waar gaat het stekkertje van de toerenteller heen ????

Bedankt alvast voor jullie uitleg

HuGoBoSs

Geplaatst door HuGoBoSs (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 250? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

een toerenteller bij diesel uit 85,meestal aansluiting dynamo

HuGoBoSs (0), 14 jaar geleden

Hoi robby
zal ik dan aan de kant van de dynamo beginnen met controleren of aan de kant van het kilometer teller?
en waar moet ik eigenlijk naar kijken
bij een w123 met toerenteller begrijp ik het een beetje
die word geregeld met eem amphifilter enzo
waar zit dat ding bij een w124
op de werkplaats cd heb ik het ook niet kunnen vinden

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dynamo is het makkelijkste,waar om precies te zeggen waar kan ik zo niet zeggen dan zou ik het even moeten zien,misschien dat je even kunt wachten dat iemand anders je hier wat info kunt verstrekken

HuGoBoSs (0), 14 jaar geleden

okeej ik heb geduld het is nog te vroeg om nu onder demotorkap tekijken en het is Brrrrrrr Koud ook
ik wacht wel op meer informatie

frans49 (0) PRO, 14 jaar geleden

De toerenteller van een 250 d van 86 word gemeten via een induktiespoeltje achteraan de moter en niet via de alternator . Dit spoeltje (sensor )gaat bijna nooit defekt . Via de toerentalsensor gaat het naar de toerentalregellaar en deze zit achter de batterij ( klein vierkant blokje met ARA als tekst erop ) Dit blokje is meestal de oorzaak van het niet functioneren van de toerenteller . Meet gewoon of je wisselspanning krijgt aan de ingaande fiche , of aan de fiche van je toerentalsensor . Bij verhoging van toerental verhoogt natuurlijk de spanning . dan ben je zeker dat de sensor goed is . Zo ga je verder meten .
suc6

HuGoBoSs (0), 14 jaar geleden

frans49
Bedankt voor u super uitleg
als het wat minder koud is ga ik gelijk aan de slag
mijn auto is uit 1985 u heeft het over 1986 dat is zeker het zelfde ??

HuGoBoSs (0), 14 jaar geleden

frans49
ik heb net achter de baterij gekeken
ik zie daar geen zwart klein kastje ik zie alleen de kachel kraan voor de baterij daar achter zit niks
Mischien heb ik de optie van toerenteller niet
mischien hebben ze de klokken veranderd
en eentje met toerenteller in gezet
ik zal binnekort eens die klok uitbouwen en kijken of er een stekker op de toerenteller zit
jammer hoor het is een mooi optie

Reinier53 (0) PRO, 14 jaar geleden

Zover ik weet zit de sensor voor de toerenteller bij de krukas en niet bij de dynamo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.