Alfa Romeo 156: 22 Onstekingskring windowbag pass. zijde & 02 voedingsspann van

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 jtd 115 pk

Hallo Alfistie,technici,

Mijn tweede probleem heeft met mijn airbag te maken:

Bosch computer heeft uitgelezen:

22 Onstekingskring windowbag pass. zijde

02 Voedingsspann. van airbag-ECU weerstand te klein

OF Onstekingscircuit zijairbag passagierskant voor weerstand te groot

Het lijkt dus in mijn passagiersstoel te zitten, en een goeie zwager heeft vandaag de stekker onder deze stoel gesoldeert. Tevens zit er nu een andere accu in de auto want de oude ( 7 jaar ) was niet super meer.

Alleen het airbag lampje blijft nog steeds branden. Moet is hem weer aan de bosch laten hangen om ze te resseten of ziet hij dit zelf ook ?? Voorheen ging hij namelijk wel eens uit en was de storing weer een poosje weg.

Als het niet aan de stekker ligt waar zou het dan nog meer aan kunnen liggen ??

MVG Klaasjan

Pan

Geplaatst door Pan (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

J.W.Boer (0) PRO, 14 jaar geleden

bij alfa moet je de airbag via de computer weer resetten,hij reset zichzelf niet.

Pan (0), 14 jaar geleden

Ok dit zal dan 10 februarie bij de apk gebeuren. Geef nog wel een update.

Pan (0), 14 jaar geleden

Hellaas, na reset staat storing er nog in. Ga nu verder zoeken.... heeft iemand toevallig een digitale electrische schema van de airbag unit ??

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou daar niet al te enthousiast aan gaan meten. Als je een ohm-meter gebruikt loop je kans dat er een airbag ontploft.

Pan (0), 13 jaar geleden

PROBLEEM OPGELOST:

Na de stekker onder de stoel wel te hebben gerepareerd was er nog ergens ? een stekkertje die de alfa dealer zo wist te vinden en probleem opgelost, zonder kosten. Weet niet waar het stekkertje zit maar de storing bestondt dus uit meerdere onderdelen, zoals stoel en zijairbag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.