Opel Corsa: kachel blijft lauw

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4-cyl hatcback

moet ik met dit koude weer een eind weg. kachel op de warmste stand maar hij wordt niet erg warm.
zet ik de aanjager aan dan wordt het nog kouder in mijn bolide en heb ik mijn tenen bijna bevroren!
de meter blijft op een kwart staan.
is de termostaat misschien kapot of ligt het aan de hoeveelheid koelvloeistof?
ik ben een vrouw met niet veel ervaring met de corsa en gezien mijn inkomen moet ik het allemaal zelf doen.
wie weet?

toetie1958

Geplaatst door toetie1958 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Inderdaad. Thermostaat defect.
Hoe te vervangen staat reeds vele malen omschreven op de site. Even de zoekfunctie rechtsboven in beeld gebruiken.

bassie138 (0), 14 jaar geleden

het kan de thermostaat zijn maar is de koelvloeistof wel op peil de kachelradiateur kan ook verstopt zitten dus het kunnen een paar dingen zijn

gr sebastiaan

toetie1958 (0), 14 jaar geleden

dank je boys!
ik ga morgen gelijk met mijn koppie onder de motorkap gluren.
wie weet kan ik het uit vogelen met mijn vrouwenhandjes.
mocht het niet lukken dan geef ik weer een gil.
yvonne

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Yvonne,

Misschien makkelijk om te controleren, voel eens aan de slangen als je een stuk ermee gereden hebt, dus die van de radiateur en die onder het schutbord ( voorraam ) die naar binnen lopen ( naar de kachel toe ) of die allemaal mooi even warm worden, als de thermostaat defect is, zal de onderste slang van de radiateur koud of lauw zijn, terwijl de andere wel warm worden.

Ook het koelvloeistof niveau moet op peil zijn natuurlijk.

Gr Stefan

toetie1958 (0), 14 jaar geleden

oke, moet ik ook nog gaan voelen ook met dit koude weer.
maar ik moet er wat voor over hebben niet waar?
ga ik morgen maar na mijn werk even onder de motorkap kijken en voelen!
dank je wel voor de reacties.
mocht het niet lukken,laat ik weer van mij horen.
fijne avond, yvonne

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die slangen zijn niet koud Yvonne, dus daar krijg je het wel enigzins warm van..:)

Laat maar eens horen als je wat meer weet.

Gr Stefan

toetie1958 (0), 14 jaar geleden

nou, ik overal voelen.
maar alles is warm onder de motorkap!
ook de slangen. onder en boven.
koelvloeistof nagekeken en die is in orde.

kleijn (0), 14 jaar geleden

zet er maar een nieuwe thermostaat in zal het wel over zijn
neem aan dat de kachel in de auto ook aanstaat dus op rood
dus even de onderste water slang los thermostaat er uit halen nieuwe er in
slang er weer op koel vloeistof bij vullen en knorren met dat ding
15 euri en lekker warm
mvg willem2

toetie1958 (0), 14 jaar geleden

hoi willem2
nou,ik ben er achter hoor.
thermostaat kapot en tevens de aanjager.
dus ik mag weer naar de sloop voor onderdelen.
maar het gekke is dat als ik rem of optrek ik ook achter mijn dashboard,recht voor mij ook water hoor weg rollen.
ik trek mijn overaal aan zaterdag en kruip maar eens onder de motorkap anders komt het niet goed met mijn karretje.
dank jullie wel hoor voor alle hulp.
yvonne

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Yvonne,

Controleer onder het schutbord ( voorraam ) eens of de afvoergaten niet verstopt zitten, dat kan ook het geklots van het water verklaren dat je hoort.

De aanjager kun je wel van de sloop halen, maar de thermostaat zou ik nieuw kopen, maar is het nu zo dat de aanjager niet werkt en zodoende geen warme lucht binnenkrijgt, als word er wel lucht naar binnen geblazen maar is die koud ? In het eerste geval zou ik de thermostaat eens laten zitten, en eerst de aanjagermotor controleren, als je daar nog spanning op de kabels meet, kan de motor zelf kapot zijn, meet je helemaal niks, controleer dan eerst de zekeringen / bedrading en eventueel de kachelweerstand.

Gr Stefan

kleijn (0), 14 jaar geleden

och je had het slechter kunnen treffen bij deze zit dekachel aan jager vrij gemallelijk
is goed bereik baar wel even opletten met dat plastic netjes losmaken want het breekt zo
gelijk het afvoer gat even schoonmaken waar steef al aan revereert en klaar warme voetjes en geen geklots
daar word je alleen maar zeeziek van
mvg willem2

toetie1958 (0), 14 jaar geleden

tjonge jonge! wat een hulp zeg.
ik word nog eens een auto monteuse zo!
maar de aanjager is kapot hoor.
hij maakt een krakend en piepend lawaai,dat hij boven de muziek van de radio uit komt.en in de bochten is het helemaal erg.
alle slangen worden warm,tenminste diegene die ik kon vinden onder de kap.
ik ga een nieuwe thermostaat halen in de winkel en een aanjager op de sloop.
en morgen ga ik alles na lopen wat betreft het water gekabbel.
ik heb al geen sterke blaas maar met dat geklots is het helemaal een ramp.
jongens,hardstikke bedankt, ik ben een stuk wijzer geworden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.