Renault Scenic: Motor afgzet maar start nu niet meer

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik heb vanmiddig mijn auto een Scenic op een parkeerplaats afgezet. Na ongeveer een half uur kwam ik terug wilde hem starten en hij deed helemaal niets meer. Dashbord viel uit, kreeg een melding over de automatische verlichting. En achter in de auto begon er iets hevig te ratelen als of er een motortje moest gaan draaien die geen stroom kreeg. Als ik nogmaals op de start knop drukte dan werdt alles op het dashbord weer zichtbaar en begon zelfs de radio te spelen. De accu van de auto geeft groen aan dus dat kan het volgens mijn niet zijn. Verlichting brand ook volop. Wie kan mij hier iets meer over vertellen de auto slaat nog steeds niet aan. Kan het misschien verholpen worden door de accu polen los te maken en weer vast te zetten?

chom

Geplaatst door chom (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Klinkt als een overleden accu. Meet het voltage van de accu nu.
Probeer of je hem aan kunt duwen of slepen. En dan met draaiende motor nog een keer het accu voltage meten.

chom (0), 14 jaar geleden

Slepen heb ik geprobeerd maar dat lukte niet. De accu geeft groen aan. Heb een keer een lege accu gehad doordat ik tijdens het schoonmaken van de auto de radio aan had gelten dat was ongeveer een maand geleden. Maar toen maakte hij toch niet van die rare geluiden.

Heino4267 (225), 14 jaar geleden

Die rare geluiden ontstaan als de auto te weinig boordspanning heeft.
Of je accuspanning is te laag, of een (massa)verbinding is zo slecht dat er te weinig over blijft voor de autoelektronica.

"De accu geeft groen aan".
Waarop? een accutester? Je moet op de auto meten (bv. de zekeringkast t.o.v. massa), niet op de accu.

chom (0), 14 jaar geleden

[quote=Heino4267]Die rare geluiden ontstaan als de auto te weinig boordspanning heeft.
Of je accuspanning is te laag, of een (massa)verbinding is zo slecht dat er te weinig over blijft voor de autoelektronica.

"De accu geeft groen aan".
Waarop? een accutester? Je moet op de auto meten (bv. de zekeringkast t.o.v. massa), niet op de accu.[/quote]
De indicator op de accu is groen.

Heino4267 (225), 14 jaar geleden

Meet eens de boordspanning met een Voltmeter, dat zegt veel meer. Meet ook maar eens tijdens het rare geluid. Wedden dat je dadn nauwelijks nog iets meet.
Motor uit moet 12 Volt geven op de zekeringkast, een lopende motor 14 Volt of meer.

chom (0), 14 jaar geleden

Ik heb het net nog even geprobeerd met startkabels en daar naast een dikke nissan patrol. Maar toen draaide hij zelfs niet rond alleen maar een beetje klikkend geluid en daarna weer het ratelende geluid achterin bij de rechter achterportier.

Heino4267 (225), 14 jaar geleden

Ik geef het op.

chom (0), 14 jaar geleden

[quote=Heino4267]Ik geef het op.[/quote]
In ieder geval bedankt

chom (0), 14 jaar geleden

Probleem opgelost. Bleek toch de accu te zijn. Na het installeren van een nieuwe accu geen fout melding auto start en rijd weer goed. Een ieder bedankt voor zijn of haar bijdrage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.