Opel Vectra: Koelvin blijft draaien op volle toeren

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Het begon allemaal met een lege accu in de ochtend, anwb gebelt , accu opgeladen, doorgemeten, dynamo gemeten, alles was ok volgens de beste man.

Volgende dag niks aan de hand, dag erna uurtje boodschappen doen, bij terugkomst blijkt, dat de accu leeg is, auto doet niet zelfs alarmlampjes brande niet meer.

Weer ANWB gebelt, weer kon hij niks vinden dus gewoon maar de accu opgeladen.

Bij thuiskomt in de avond, merkte ik op dat aangezien de thermostaat van de motor naar de malle is (die blijft hangen op 70), de koelvin op volle toeren nadraaide, nou is het zo dat dat wel is het geval is als de motor op temperatuur is dat ie max 15 minuutjes na draait.

Maar een uur later toen ik bij de auto kwam draaide die nog steeds. bruine blokje uit het zwarte kastje die tegen de accu zit eruit gehaald, stopte de fan met draaien. weer teruggezet, begon ie weer te draaien, stekker in het midden aan de bovenkant fan eruit gehaald stopt ie ook met draaien.

dus nu elke keer als ik de auto uitdoe , moet ik de kap open, en de stekker in het midden op de fan loskoppelen, en als ik ga rijden weer aankoppelen, anders draait ie net zo lang door tot de accu weer leeg is.

een monteur die vertelde me dat het aan de koelvinschakelaar kon liggen, niet zo een dure onderdeel, wel lastig te vervangen(dacht dat die airco leidingen ook daarboven liepen), maar nou zou ik toch graag van jullie hier willen horen waar jullie aan denken...............?

dusssssse

sjonwa

Geplaatst door sjonwa (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Hans4040 (310) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk ook aan de thermoschakelaar die blijft plakken...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.