Opel Zafira: Aankomend probleem met carterontluchting?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,2l

Vorig jaar had ik eerst wat grijse aanslag op de oliepeilstok, en dan wat later zat de motoruimte onder olie en had mijn Zafira een heel groot olieverbruik (2,5l op 1000km). Ik ben destijds bij de dealer gewest en die heeft niets kunnen vinden. Uit voorzorg heeft die nog extra de carterontluchting gereinigd.

Nu heb ik weer dit soort aanslag op de oliepeilstok. Woensdag wil ik even 400km rijden. Wat is nu wijsheid: ik kan of gewoon rijden en wat extra olie meenemen, of moet ik eerst de carterontluchting laten controleren, of kan ik dat zelf doen?

De grijse aanslag kan ook van teveel korte afstanden rijden komen. Maar ik ben niet deskundig genoeg.

Over het algemeen is mijn olieverbruik kleiner dan 0,25l op 1000km

Lutz

Geplaatst door Lutz (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Goede middag Die sludge op de peilstok Is wel een indicatie dat het daar onder het rijden niet warm genoeg wordt maar in deze koude (snijdend) kan het bijna niet anders. Die peilbuis had aan de achterkant van het blok moeten zitten . Als u GEEN koelvloeistof verliest komt die drab van water die met de verbranding is vrij gekomen.! Vermijdt korte ritten ,ook voor de uitlaat beter. En zolang het niet vriest raakt de ontluchting niet door ijs geblokkeerd. Succes! Gewoon gaan en neem Olie en Koelvloeistof mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.