Volvo V40: Enorm inhouden bij optrekken

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Goedemiddag,

Ik heb onlangs een volvo v40 van mijn collega gekocht met enkele problemen. De meeste heb ik inmiddels zelf op kunnen lossen, maar er is één probleem waar ik niet uitkom.

Dat is dat als de motor stationair loopt (750 toeren/min) dat deze om de ±30 seconden een keer inhoud. Dan zie ik de toerenteller zakken naar de 500 toeren en direct hersteld de motor zich door even naar 1100 toeren te gaan en weer rustig terug naar 750. Een soort hapering. Op benzine hersteld deze zich en bij gas valt hij zelfs uit. Bij het optrekken en normaal gasgeven gebeurd dit ook. Is dus niet afhankelijk van het aantal toeren. Als ik hoog in toeren zit merk je het enorm aan de auto. Alsof hij even uitvalt en weer doorgaat, de neus duikt omlaag zeg maar en gaat daarna weer vrolijk door. Waar zou dit aan kunnen liggen? Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Ward

ward1989

Geplaatst door ward1989 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

S400 (0), 13 jaar geleden

Bougies,kabels ,bobine???

Gaspomp defect???

ward1989 (0), 13 jaar geleden

Bougies en kabels inmiddels geprobeerd, deze zijn het niet. Ook heb ik de lambdasonde en stappenmotor inmiddels vervangen, het probleem is niet veranderd.

Het probleem doet zich voor op gas en op benzine, al is de hapering op gas erger dan op benzine. (Op benzine alleen hapering en op gas valt hij soms uit.)
Tijdens het rijden voel je de hapering op gas erger dan op benzine.

Ik ben er inmiddels achter dat er regelmaat in de storing zit. Om de 17 seconden is de hapering, het maakt niet uit of ik hoog in toeren zit of dat de motor stationair draait. Iemand nog een idee?

De titel van mijn vraag klopt dus niet, het probleem doet zich met een tussenpose van 17 seconde voor en maakt niet uit hoeveel toeren de motor draait.

paul72 (0), 13 jaar geleden

Momenteel heb ik hetzelfde probleem met mijn s40 uit 97, maar heel erg onregelmatig ongeacht het aantal touren. Soms lijkt het dat de motor een of paar moment(en) draait op 3 of 2 cilinders. In het verleden heb ik dit ook al eens gehad, toen lag het aan een van de injectoren.

Nu heb ik bougies, bougiekabels en juiste aansluiting van kabels gecontroleerd, waren in orde. Op aanraden van dealer toch maar opnieuw een grote beurt. Dit heeft de klachten verminderd, maar het probleem blijft.

Waar ik benieuwd naar ben is of jij ook merkt dat de motor over het algemeen zwaarder loopt...?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.