Opel Corsa: te hoog co2 bij stationair toerental corsa

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 14i 16v

Hallo ik heb een corsa 1995 14i 16v met een te hoog co2 bij stationair toerental, varieert van 0.25 tot 0.75-1.0 komt dus niet door de APK.
Op toeren is het ok.
Het stationair toerental loopt ook iets op en neer (een fractie)
-Geen foutcodes aan meetcomputer
-Labdasonde ok
-nieuwe bougies
-EGR klep gedemonteerd/gecontroleerd ok
-Gas klep gedemonteerd/gereinigd stappenmotor gecontroleerd ok
-lucht inlaatstuk pakking ok
-vacuumslangtjes naar mapsonde ok
Wie weet raad?

avdm

Geplaatst door avdm (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Weet je ook alle getallen van de 4-gas test?
Overigens het CO2 is niet te hoog. Dat is CO.

avdm (0), 13 jaar geleden

Ik weet alleen de waarden van de co , de overige getallen schijnen goed te zijn.
Opvallend is dat het co stationair met koude motor wel zo rond .25 blijft, eenmaal goed warm loopt de co steeds een beetje op en neer tussen de 0.1 en 0.7. gemiddeld wel meer onder de 0.5 dan er boven.
op toeren is het co prima.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Lijkt me een mengsel fout die bij stationair groter is dan op toeren. Dat is meestal valse lucht.
Wat voor signaal krijg je van de lambdasonde en de map-sensor bij stationair?

avdm (0), 13 jaar geleden

Die waarden weet ik niet kan ik deze zelf meten?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ben je handig met een voltmeter? Hoewel uitlezen en waardes bekijken makkelijker gaat.

avdm (0), 13 jaar geleden

ik heb een multimeter.

avdm (0), 13 jaar geleden

Zou de sensor die direct na het luchtfilter in de inlaatluchtbuis zit ook kunnen zijn? als ik de stekker van deze sensor er uit trek blijft de motor exact het zelfde lopen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.