Lancia Ypsilon: Afstandsbediening werkt niet meer.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16V + airco

Al een tijdje werkt het open en dicht doen middels de afstandsbediening op de sleutelkey niet meer. Middels de sleutel in het contact gaan wel beide deuren open.

Mijn vraag is dan ook heeft iemand een TIP???

- Weet iemand op welke frequentie de sleutel uitzendt?
- Weet iemand waar de ontvanger in deze auto verstopt zit?
- Kan een Lancia garage deze sleutel testen?

Hopelijk niet teveel vragen maar met elk antwoord ben ik blij!

Wolffie

Geplaatst door Wolffie (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Ypsilon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

eddyarc (0), 13 jaar geleden

mischien moet je ze terug inleren of batterijtje in de afstandbediening vervangen

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Module zit midden boven het dashbord tegen het dak met een zichtbaar ledje. Heb je al eens in de handleiding gekeken?

Wolffie (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben momenteel op vakantie en ga direct na terugkomst mee aan de slag..

Hendrik: bedoel je waar de leeslampjes zitten?

Allen : het inleren van de key gaat volgens welke procedure??

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja

hermando (0) PRO, 13 jaar geleden

je kan inderdaad proberen om de afst. bed. opnieuw in te leren je hebt dan wel de code nodig van de afst.bed. dat is een 4cijferige code die je handmatig moet invoeren in de regelkast bij je binnenverlichting
als je die code niet meer hebt kun je het vergeten dan helpt alleen nog een nieuwe regelkast kost volgens mij +/- €150

Wolffie (0), 12 jaar geleden

Sleutels hebben we en de 4 cijferige code ook. Is er een procedure te vinden hoe nu weer de sleutel te koppelen met de auto??? Ik zie een pinnetje naar printschakelaar gaan op de ontvangerprint. Als ik deze inhoud gaat hij knipperen.

Wie helpt???

Wolffie (0), 12 jaar geleden

Ik lees net nog blz 20-21 van de handleiding waar wordt vermeld ( let op er zit geen standaard alarm in) het knopje ingedrukt te houden totdat de led hiernaast gast knipperen. Dan op de knop van de sleutelafstandsbediening drukken. Als het ledje hierna constant brand is de code ingelezen. Bij mij echter blijft de led knipperen en de cv werkt dus niet.

Vergeet ik wat of is bovenstaande niet juist?

hermando (0) PRO, 12 jaar geleden

dat is de procedure bij aflevering of een nieuwe unit .
nu moet je de code handmatig invoeren.
dit gaat als volgt; je moet 1 keer 2 sec op het knopje drukken ledje gaat een paar keer knipperen en weer uit
voer dan met het knopje het eerste cijfer in van je code is dit een vier dan vier keer drukken ledje gaat dan even aan en uit ten teken van acceptatie voer dan het volgende cijfer in op de zelfde manier totdat alle cijfers zijn ingevoerd als het de goede code is en je hebt hem goed ingevoerd gaat het ledje knipperen en pas dan houd je hem constant ingedrukt en druk je op de afst. bediening tot het ledje constant gaat branden als het goed is en je even wacht zal de afst. bediening weer werken
succes een heel verhaal maar het valt best mee effe een paar keer doorlezen

Wolffie (0), 12 jaar geleden

Hermando, bedankt voor je heldere uitleg. Het enigste is dat er ook een nul inzit in de 4 cijferige code die op het plastic kaartje zit. Hoe pak je dat dan aan??

hermando (0) PRO, 12 jaar geleden

ja daar dacht ik later ook al aan op het moment dat je de nul moet invoeren doe je niets je drukt dus niet op het knopje het systeem zal dan begrijpen dat het een nul is en zal na enige tijd vanzelf weer het lampje laten aangaan en dan verder gaan zoals in de vorige mail.
succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Ypsilon of stel zelf een nieuwe vraag.