Renault Megane: Aricopomp krijgt geen stroom

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo,

de aircopomp van mijn auto krijgt geen stroom.

De volgende dingen zijn gecheckt.
systeemdruk is oke
zekeringen zijn oke
stroomkabel (oranje) van zekeringskast naar stekker gecheckt ivm kabelbreuk. Is oke
Pomp direkt aangestuurd. (doorverbinden van aircozekering met aircokabel). Is oke. Hij slaat aan en koelt
Uitgelezen bij de dealer. Geen foutcodes
Volgens de dealer leek de druksensor oke, maar wisten dit niet zeker!

Zit er ergens een relais onder het dashboard, die niet goed kan werken?

Wie geeft mij raad.

Met vriendelijke groet,

Marco Zwiggelaar

MarcoZ

Geplaatst door MarcoZ (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

druk sensor is uit te lezen dus moet voor de dealer niet zo'n probleem zijn .stekker verbinding op de pomp en op de sensor willen wel eens problemen geven.
als het systeem leeg is geweest valt die in storing die dan gewist moet worden .
je krijgt dan storing koude middel kring of zo in de computer van de inspuiting.
bij een storing in de druksensor krijg je een storing over de koelvloeistofsensor,dit is een software fout maar ik neem aan dat de dealer dat ook weet.

MarcoZ (0), 13 jaar geleden

Hallo ABC,

Allereerst bedankt voor het meedenken.

Bij de Renaultdealer in Emmen heb ik gevraagd of zij het koelsysteem konden uitlezen. Volgens hun zat er nergens een storing in.
Het zal, wanneer we uitgaan dat de dealer goed werk heeft geleverd, ergens anders vandaan moeten komen.

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

heeft de dealer de pomp aangestuurd met het diagnose toestel?
er kunnen zo div componeneten uitgesloten worden.
als een dealer zegt "leek de druksensor oke, maar wisten dit niet zeker!"twijfel ik aan de diagnose

8je (0) PRO, 13 jaar geleden

Klinkt inderdaad erg onzeker. Ze kunnen met de clip toch gewoon de druk in het systeem uitlezen en deze waarde vergelijken met de waarde die het airco apparaat meet?

Megane20 (0), 13 jaar geleden

De besturing van de aico maakt ook gebruik van enkele temperatuur sensoren:
Warme kant (radiateur)
Koude kant (in kachelhuis)
Buitentemperatuur
Laat deze waarden eens uitlezen en beoordeel of deze overeenkomen met de werkelijkheid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.