Citroën Xsara Picasso: Snelheidssignaal Xsara Picasso

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb zinds kort een Xsara Picasso 1.8 uit 2003.
Nu heb ik hier een cruise controle ingebouwd van John Gold met een PSA bediening die ik er zo in kon klikken.
Wanneer ik de cruise controle aan zet doet hij het prima alleen wanneer ik 1 of 2 keer set+ klik blijft de auto versnellen i.p.v. 1 a 2 km/u harder te gaan.
Ook wanneer de auto stil staat met lopende motor kan ik met de set+ knop de motor harder laten lopen.
De mensen van John Gold hebben mij een inbouw schema voor een Xsara Picasso gemaild ( super aardig en snel) en wat tips waar het aan zou kunnen liggen.
Waarschijnlijk heb ik niet de juiste draad voor het snelheid signaal te pakken.
Ik heb de draad aangesloten op een 2 polige stekker met gele band en een groene draad die aan de andere kant wit wordt, dit had ik ergens op internet gelezen.
Dit is waarschijnlijk niet de juiste want als ik de stekker los haal blijft de snelheidsmeter werken.
Op diverse sites wordt ook gesproken over een gele 16 polige stekker waar pos.2 een groene draad moet zitten, dit staat ook in de beschrijving die ik van John Gold heb ontvangen,Echter in de hele kast is geen gele stekker te vinden, wel zwarte blauwe en grijze stekkers.
Ook het signaal bij de sensor afhalen lukt niet omdat deze bak geen sensor heeft, op de plak waar deze zou moeten zitten is een afdek plaatje gemonteerd. Ik vermoed dat het signaal van de ABS sensoren afkomt ofzo.

Heeft iemand een tip of idee waar ik bij deze uitvoering het signaal vandaan kan halen?

Alvast bedankt voor eventuele tips of ideeën.

douscha

Geplaatst door douscha (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Apache (0) PRO, 13 jaar geleden

naar wat zoek werk heb ik dit gevonden (een 26 polige gele stekker )
http://citroeny.cz/servis/data/xsara/Xsa... Blz 30 een plaatje en dan blz 34

(de BSI is de centrale computer van de auto pas goed op met knippen en alle andere bezig heden aan, op of bij de BSI want het kan heel de wagen ontregelen. )

Bel ander naar de technische dienst van john gold voor hulp

douscha (0), 13 jaar geleden

Hallo Apache,

Bedankt voor je bericht.
Deze manual van de BSI had ik reeds uitgeprint.
Het vreemde is dat de BSI in mijn auto er heel anders uitziet en alleen maar 16 polige of 40 polige stekkers heeft en er is geen gele stekker te vinden.
Ik denk dat ik inderdaad John Gold ga bellen, misschien hebben zij nog een suggestie.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Apache (0) PRO, 13 jaar geleden

Van af 2003 is er naar alle waarschijnelijk heid een nieuw type BSI gemonteerd ( rond die tijd heeft de picasso een kleine restyl gehad)

Het lijk me het slimste om te bellen zo als je zelf al aan gaf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.