Volkswagen Golf III: Accu of Startmotor? Motor niet starten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 55kw

Sinds een paar dagen een trotse eigenaar van een golf III benzine kilometerstand 193.000. Hij reed perfect totdat ik vandaag een kilometer reed, de auto parkeerde, en per ongeluk mijn voet van de koppeling afdeed waardoor de motor afsloeg.

Ik heb de auto daarna nog een keer aan de praat gekregen, maar sloeg weer af. Daarna niet meer aan de praat gekregen. Waar ligt dit probleem aan? Kan het de accu zijn? Volgens de vorige eigenares is de startmotor onlangs vervangen, dat kan ik ook in de factuur zien.



Alvast bedankt

Zacharia

Geplaatst door Zacharia (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

sinterklaas (0), 13 jaar geleden

is het probleem ontstaan nadat de motor afsloeg door je voet van de koppeling. Of heb je daarna nog een tijdje wel kunnen starten en rijden.
ja kan om te proberen je gaspedaal ff 10 seconden inhouden en daarna starten zodra de motor start gelijk gas loslaten.
Ps. hoor je je startmotor wel draaien of doet de auto helemaal niets meer, dus ook geen geluid.

Zacharia (0), 13 jaar geleden

[quote=sinterklaas]is het probleem ontstaan nadat de motor afsloeg door je voet van de koppeling. Of heb je daarna nog een tijdje wel kunnen starten en rijden.
ja kan om te proberen je gaspedaal ff 10 seconden inhouden en daarna starten zodra de motor start gelijk gas loslaten.
Ps. hoor je je startmotor wel draaien of doet de auto helemaal niets meer, dus ook geen geluid.[/quote]
Nee, het probleem is ontstaan direct nadat de motor afsloeg toen ik mijn voet van de koppeling afdeed. Dus daarna niet meer gereden

Ik hoor wel wat, maar of dat de startmotor is weet ik niet :). Het lijkt erop dat ie het probeert, maar niet kan. Ik zal jou tip proberen, ben bang het niet zal lukken.

Hoe weet je of het aan de accu of aan de startmotor ligt? Welke criteria zijn daarvoor? Licht, grootlicht, tijd, ed doen het gewoon.

sinterklaas (0), 13 jaar geleden

als het je accu is dan hoor je vaak een ratelend geluid uit je dashbord komen tijdens het starten.
Als het je startmotor is dan hoor je vaak een tik en meer niet (hoeft niet altijd zo te zijn)
als de startmotor wel ronddraait en je accu is goed dan lijkt het alsof hij geen benzine krijgt.
maaar het kan eerlijk gezegd van alles zijn

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Beter is om er even iemand erna te laten kijken..

Zet eens het licht aan en start hem nog eens, valt het licht nu uit of word het heel zwak ? Zo ja, dan is de accu kapot / slecht of maakt slecht contact..

Daarnaast, is de startmotor vervangen door een nieuwe of gebruikte ? In het laatste geval kan deze dus ook slecht zijn.

Dat je voet van de koppeling afschoot en erna het probleem is begonnen lijkt me toeval geweest te zijn.

Hoe staat het koelvloeistof niveau in het reservoir ?

Zacharia (0), 13 jaar geleden

Thanks voor de tips. Ik zal er zodirect samen met mijn broer ernaar kijken, die heeft er meer verstand van. Ik hou jullie op de hoogte.


Een andere vraag: hoe lang kan zo een auto nou mee? Ik heb begrepen dat een benzine auto maximaal 200.000 mee kan? Een fabel of realiteit?

Nogmaals bedankt

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Zacheria,

Een fabel zou ik het noemen, 300.000 is ook geen uitzondering en voor een diesel 500.000

Belangrijk is HOE er met de auto is en word omgegaan, ook onderhoud telt mee uiteraard.

Mocht je er niet uitkomen, maak dan even een opname met telefoon of camera terwijl je iemand laat starten, plaats het dan op youtube of upload het met imageshack.us en plaats de link hier, dan kunnen we ook iets horen.

Gr Stefan

Zacharia (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor jullie hulp. Het probleem is verholpen, het bleek inderdaad benzine te zijn. Ik ben moderne auto's gewend die een signaal geven als het zover is. Bovendien was de teller niet op het dieptepunt, de teller stond aan de bovenkant van de rode lijntjes.

Nogmaals bedankt

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.