Opel Vectra: accu lampje op dasboard brand

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v

hallo best mensen,

ik heb een probleem met een auto van een klant van mij.
het accu lampje blijft branden als de motor loopt maar de dynamo laad gewoon 14.3v, alleen het rare is zodra ik het contact aan zet gaan er geen controlle lampjes branden dus ook het accu lampje niet, als ik hem dan start branden er ook geen lampje, dan als hij stationar draaid laad hij niet bij maar dan krijg ik ook geen spanning op mijn D+ van mijn dynamo, als ik dan een keer gas geef dan krijg ik in een keer wel spanning op mijn D+ en dan begint mijn dynamo ook gewoon bij te laden maar vanaf dan brand mijn accu lampje op het dashboard. ook werken in het begin ook de toetenteller en de tankmeter niet.
heeft hier iemand een andwoord op want ik heb ook helemaal geen schema's om het te gaan na meten .

bvd
remko

r.verspaget

Geplaatst door r.verspaget (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Kijk eens naar de zekeringkast. Het lijkt wel of daar een slechte verbinding zit die vanaf het contactslot komt, de stekker achter op de startschakelaar of het contactblokje zelf defect.

elze (0) PRO, 13 jaar geleden

gewoon dynamo vervangen, waarschijnlijk je regelaar stuk, lampje maakt massa via de regelaar en als je gas geeft maken de koolborstels wel contact

Wimpie007 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb dit probleem meermaals voorgehad, niet alleen met opel, ook met andere merken.
Dit is gewoon een zekering die stuk is van een positieve voeding na het contact, dus ne +15.
Je lampje kan niet branden daar het geen +15 voeding heeft.
Als je eens gas geeft, dan gaat de alternator zich zelf exeteren, en geeft hij aan de andere kant van het lampje stroom.
Daar het lampje geen +15 heeft, gaat dit branden over andere componenten van het dashbord, waar hij massa gaat vinden.
De oorzaak van de kapotte zekering kan vanalles zijn, maar meestal is deze kapot van met een slechte stekker in de cigarettenaansteker te zitten.
Je laat maar iets weten.
gr
Wim

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=Wimpie007]Dit is gewoon een zekering die stuk is van een positieve voeding na het contact, dus ne +15.
Je lampje kan niet branden daar het geen +15 voeding heeft.[/quote]
Precies. Die gedachte had ik ook.

r.verspaget (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo
het is opgelost het was idd de zekering van de sigaretteaanstekker,
bedankt voor de snelle reacties.
grt remko

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.