Peugeot 406: ISOfix (kinder veiligheid)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Beste,

wie weet of het mogelijk is om voor mijn auto een ISOFIX beugel in te bouwen is?

(isofix is de huidige standaard voor kinderstoeltjes in de auto)

Deze beugel hoort achter/onder de achterbank te zitten en heeft dezelfde functie als de veiligheidsgordel bevestiging.

racing406

Geplaatst door racing406 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

master (0), 13 jaar geleden

heb jij geen isofix op je achterbank dan. Mijn 306 van 99 had dit ook al??

racing406 (0), 13 jaar geleden

Ik heb geen haken of ogen kunnen vinden, denk je dat de gaten er wel zullen zitten???

Moose (0), 13 jaar geleden

De 406 heeft bij mijn weten geen isofix. Ooit heb ik eens ergens een site gezien met een overzicht van Isofix auto's. Volgens mij was dit ergens terug te vinden op de site van maxi-cosi.

Wij hebben in onze 406 een tijd de easy-base van maxi-cosi gehad. Dit is een vaste basis die je met de veiligheidsgordel vastzet op de achterbank. Hier kan je dan eenvoudig een baby stoeltje (fase 1) of dreumes stoeltje (fase 2) in zetten. De toegevoegde waarde voor het dreumes stoeltje zie ik niet zo aangezien je deze meestal toch op de achterbank laat staan. Voor de babystoel/drager was het een verademing. Geen gedoe meer met riemen e.d. bij het in- en uithalen.

racing406 (0), 13 jaar geleden

de easybase 2 ken ik, maar ik had in een impulsieve bui de familyfix gekocht.
Met deze basis kan je later nog 2 of 3 doorgroeistoeltjes kopen....
bij de easy base niet. Maar ik wist niet dat de familyfix NIET met de riem vast kon.
Ik las wel dat er misschien een losse beugel later vast te zetten zou zijn als de bevestigingspunten er zouden zitten.
Ik moet dan de bekleding los halen, wellicht dat iemand anders daar ook ervaring mee zou hebben.

en waar evt de beugel te koop zou zijn (en wat deze kost)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.