Volkswagen Golf III : Startproblemen bij koude motor van Golf3 CL

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: CL Katalysator

Sinds enige tijd start mijn Golf slecht.
Helemaal nu de temperatuur buiten weer zakt wordt het starten steeds moeilijker.

Het probleem is bij starten met koude motor. Als ik de coke uittrek en wacht tot het lampje uitgaat, slaat ie simpelweg niet aan.
Bij poging 3 en veel witte rook verder, dan pakt ie hem.
Zodra de motor op temperatuur is ben ik ook meteen van het probleem verlost.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Keano16

Geplaatst door Keano16 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

dieselboy (0) PRO, 13 jaar geleden

controleer je gloeistiften eens deze zorgen ervoor dat de diesel bij koudstart makkelijker start heb het idee dat er 2 of meer kapot zijn
hier heeft de choke/vervroeger nml geen invloed op, deze gebruik je dacht ik bij extreem koud weer zodat de motor wat hoger stationair loopt
de rook zoals jij omschreef slecht tot niet ontbrande diesel

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Kijk eens naar de zekering van de gloeispiralen onder de motorkap ergens tegen het schutbord ( klein zwart plastic doosje) of laat de gloeispiralen eens testen.

Gr. Harry

Keano16 (0), 13 jaar geleden

Oke bedankt voor de info. Is dat iets wat je zelf kunt controleren of kunt demonteren?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Indien je een multie meter in huis hebt, en je weet hoe dat ding werkt dan moet je het zelf wel kunnen meten, kijk eerst even of de zekering nog heel is onder het schutbord, volg gewoon even de dikke kabel die van de gloeiers af komt, dan kom je bij de zekering uit.

Als dit nog in orde is, kun je het beste met een ampere tang meten hoeveel ampere er word afgenomen tijdens het voor gloeien, dan zie je gelijk of er één of meerdere stuk zijn.

Keano16 (0), 13 jaar geleden

Ik heb alle dingen die hier vermeld werden aangepakt, maar het is nog niet in orde.
Gloeibougies zijn vervangen, nieuwe accu geplaatst, zekering gecontroleerd.
Nu wil ik de relais vervangen want ik heb gehoord dat dat ook invloed kan hebben.

Mijn vraag is als die dingen voor golf 3 allemaal gelijk zijn.
Er staat bij mij het nummer 142 op vermeld en is het de bedoeling dat ik achter 1 aan ga waar het zelfde getal op staat vermeld?

Alvast bedankt voor de nodige info

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Klaas,

Meet je spanning op de gloeiers indien je het contact aanzet ?

Zo ja, dan zal je relai in orde zijn want als deze kapot is heb je ook geen spanning erop en gloeit hij dus niet, ik neem aan dat je daar als eerste naar kijkt voor je delen gaat vervangen.

Indien hij wel gloeit maar nog steeds slecht start, kijk dan eens naar de distributie / pomp timing..

Maar gezien het roken en slecht aanslaan lijkt het erop dat er iets met de gloeiers is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.