Citroën C5: motor uitval niet meer te starten code p1113

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0/16 hpi

heb een probleem met een c5 break hpi
de auto valt geregeld uit storing uitlaatgas en esp asr uitgeschakeld noodloop
echter in noodloop doet hij het ook niet starten en meteen uit
soms als je lang wacht kan 1 uur zijn maar ook 12 uur dan kan je hem wel starten
en rijd dan soms ineens weer redelijk goed iets meer verbruik als anders is mij opgevallen
nu heb ik hem uitgelezen heb ik code p1113 iets met de brandstof druk
ik heb de opvoer druk gemeten van de benzine pomp deze is 4,5 bar
echter soms als ik het contact aan zet hoor ik de pomp even 10 sec en meteen uit
krijg dan maar 0,5 bar
dan start ik en krijg tijdens het starten weer 4,5 bar maar de auto gaat meteen uit
ik denk dat er samenhang hier mee is en dat de lage druk sensor het probleem veroorzaakt
kan iemand deze samen hang bevestigen
heb de dealer gebeld die had het over de retour druk controle maar die is er toch geen op een hpi
moet er wel bij zeggen dat ongeveer 800 km geleden de tank totaal is leeg gereden
o nu de auto gelopen heeft blijft de benzine pomp wel langer draaien als het contact word aan gezet
als de auto slecht wil starten en het wel doet komt hij niet boven de 2000 toeren daar boven lijkt hij niet zuiver op 4 cilinders te lopen

hoop dat iemand mij hierover iets kan vertellen live druk van hpi pomp kan ik niet uit lezen
de brandstof pomp wel heb deze ook mechanische gemeten met een druk meter 4,5

citroenc5hpi

Geplaatst door citroenc5hpi (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

citroenc5hpi (0), 13 jaar geleden

heb inmiddels de druksensor op de galerij vervangen
maar het probleem blijft
auto slaat af heb wel een uur moeten wachten en auto start weer
thuis aangekomen eens even geprobeerd flink gas geven 4000 toeren en in eens valt hij uit
toe even niet te starte en ineens weer wel
als hij het niet doet start hij even maar valt meteen uit
het lijkt wel of hij dan dan maar op 3 cilinders loopt als je gas geeft maar valt meteen uit
lees hier en daar op een forum dat de regelklep op de brandstof galerij het zelfde probleem wel eens veroorzaakt
maar om die nou zomaar te gaan vervangen vind ik ook zoiets kost 185 euro
lees bijv hier bij professionals over een peugot 406 met zelfde motor en zelfde probleem maar andere fout codes dat die klep met bougies zijn vervangen en probleem opgelost
hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen vind het toch wel een mooie techniek dat hpi gebeuren

andreas08 (0) PRO, 13 jaar geleden

pompdruk te laag pomp defect
hier op het forum zijn al eerder autos geweest met deze storingscode

mooie techniek jammer is wel dat er geen juiste brandstof voor deze motoren zijn en daardoor storingsgevoelig

citroenc5hpi (0), 13 jaar geleden

pompdruk in lage druk systeem is 4,5 bar dat moet goed zijn
en om zomaar een hdi pomp te vervangen er zitten tenslotte nog meer regelingen in die de druk regelen
dat het met de brandstof druk te maken heeft snap ik alleen kan ik dan niet verklaren waarom het probleem zich eigenlijk altijd voor doet als ik een tijdje gereden heb
motor is eigenlijk altijd warm als het gebeurd
heb nu 1 maal mee gemaakt dat hij koud niet wou starten
ben aan het twijfelen of de elecktro klep op de brandstof rail dit probleem niet veroorzaakt
hier heb ik meer overgelezen met mensen met ongeveer de zelfde klacht
alleen andere fout codes nu heb ik hem uitgelezen met een obd 2 uitlezer met het programma proscan 5.9 van scantool
nu heeft er iemand ook een post gedaan op dit forum met de zelfde klacht andere fout codes uitgelezen met lexia
maar uitgelezen via obd krijgt hij ook code p1113

citroenc5hpi (0), 13 jaar geleden

heb nu een update van programma gedaan
heb net via live gekeken naar de waardes Hooge druk blijft constant tussen de 70 en 90 bar met soms een piek naar 105 bar 2 keer
heb nu ook nog een fout code kunnen uitlezen: P0711 powertrain tft sensor circuit range/performance
zou dat kunnen duiden op de elektroklep in de brandstof rail citroen nr 1929 ck
als iemand mij kan vertellen of er samen hang hier mee is met het weg vallen van de druk dan is dat het probleem en kan het vervangen

CitroFeel (0), 13 jaar geleden

Hoi citroenc5hpi,

Heb jij het probleem al gefixt?
Hier mijn oplossing (staat ook in mijn eigen draadje).

Vorige week heb ik de tank leeg gehaald en er Shell V-Power samen met een flesje reinigings spul ingegooid.
Helaas... Geen verbetering.
Nogmaals de Lexia eraan en probleem van oplopende druk bij warme motor bleef.
Dus toch de brandstofdrukdrukregelaar besteld bij de Citroën dealer.

Vandaag vervangen en jawel hoor, hij rijdt weer als de brandweer!
Achteraf blijkt het al langer te spelen.
De auto heeft namelijk meer vermogen, vooral boven de 2000 RPM.
Waarschijnlijk dat die vage klachten (heel af en toe inhouden bij optrekken en soms spontaan "PIEP, Storing uitlaatgas") nu ook over zijn.
Maar daarvoor heb ik nog te weinig gereden.

Succes!!

Groeten,
CitroFeel

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

"tft" = Transmission Fluid Temperature.
Kennelijk werkt de temperatuursensor op de automaat niet goed. Heeft direct niets met de brandstofdruk te maken.
Hooguit kan de bak de motor verzoeken om het vermogen te beperken om bakschade te voorkomen.

Op http://www.dtcsearch.com/ kun je zelf je foutcodes controleren. Staat vaak een uitleg bij wat/waarom.

citroenc5hpi (0), 13 jaar geleden

Hoi citrofeel
heb zelf ook de reiniger gebruikt heb ook even het regelkleptje gedomonteerd
om te kijken of daar iets aan te zien was
maar kon er niks aan zien
heb zelf vrijdag ook de regelklep besteld
had ook een beetje gezocht op internet blijkbaar komt het best wel vaak voor bij een renault ide motor
is schijnbaar ook de zelfde motor
als je iedereen moet geloven is een hpi slecht
heb echter nog nooit problemen gehad met deze auto
lijkt ook wel dat heel rustige rijders meer problemen hebben
heb de egr klep ook gecontroleerd op vervuiling was eigenlijk zeer schoon
dus voor mijn even afwachten als de regelklep binnen komt
dan kan ik pas zeker zeggen of het probleem weg is
groetjes

aart vis (0), 7 jaar geleden

beste Citroenc5hpi
het was 2010 dat U een soortgelijk probleem ook had, ben ontzettend benieuwd hoe het een en ander toen verder afgelopen is, tot een goed resultaat ? of helaas ?.
Ik vraag U dit omdat ik nu anno 2016 een soortgelijke storing heb met een zelfde type auto, citroen C5 hpi 2002 break, ik heb al diverse materialen vervangen echter kom niet verder.
Ik heb deze auto 1 week geleden als nood vervoer aangeschaft om naar mijn werk te kunnen.
Storing melding blijft terug komen, is onregelmatig in tijd en dus niet volgens een vast patroon, hoofd melding in scherm is ook (storing uitlaatgas), motor valt dan uit tijdens het rijden, de koppeling indrukken, contact uitzetten, 2 tellen wachten en motor opnieuw starten, koppeling vervolgens weer op laten komen en verder rijden.
Rij dan vervolgens (niet harden als 100 km) en zo 10 km verder zonder storing of storing meld zich tussentijds weer spontaan opnieuw aan.
Orange motor lampje en service melding blijft branden tot ik deze reset, scanner geeft ook de foutcode P1113
ik heb hier zelf op dit korte termijn nog geen oplossing voor gevonden, graag Uw reactie,
met vriendelijke groet, Aart

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.