Chrysler Voyager: Chrysler Voyager, geen vonk.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3 V6

Bij het starten krijgt de voyager benzine maar geen vonk dit na een kortsluiting in de aansturingskabelboom voor de injectoren (kabelboom ruste op de uitlaatspruitstukken). Complete kabelboom vervangen voor een andere uit hetzelfde jaartal.

Nu als ik de auto start krijgt de motor benzine maar geen vonk.

Bij het uitlezen komen de codes
P0118 Engine Coolant Temperature Circuit High Input
P0123 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch Circuit High Input
P1193 intake air temperature High input

Deze codes hebben na mijn idee geen invloed op het wel of niet ontsteken van de benzine. Wel staat bij het maken van een diagnose dat alle drie als mogelijke oorzaak een defecte pcm kan zijn.

Complete electrische circuit doorgemeten en alle sensoren krijgen stroom, ook de ontstekingsmodule.

Nu wijst alles naar mijn inzien naar een defect pcm (ECU). Echter om dit even te vervangen en te proberen is ook niet goedkoop en eenvoudig, deze moet namelijk ook omgecodeerd worden.

Nu mijn vraag is, kan een kortsluiting in de aansturingskabelboom voor de injectoren een defect pcm veroorzaken?

Voschezang

Geplaatst door Voschezang (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Alle 3 foutmeldingen zijn sensoren die met 5 volt gevoed worden en met een (variabele) weerstand naar aarde dit signaal moeten veranderen.
Ben je niet ergens een massa vergeten?

Neem stekker van de koelwater temperatuur los. Met contact aan staat op 1 van de contacten 5 volt. De andere moet 0 ohm naar massa hebben.

Voschezang (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Alle 3 foutmeldingen zijn sensoren die met 5 volt gevoed worden en met een (variabele) weerstand naar aarde dit signaal moeten veranderen.
Ben je niet ergens een massa vergeten?

Neem stekker van de koelwater temperatuur los. Met contact aan staat op 1 van de contacten 5 volt. De andere moet 0 ohm naar massa hebben.[/quote]
De verwijderde kabelboom meerdere malen doorgespit en vergeleken met de vervagende kabelboom, hier bij alle stekkers en massa punten langsgelopen en heb er niet 1 gemist.

Ik meet echter geen 5.0 volt maar meet ongeveer 6.5 volt. En massa komt op 0 ohm uit. Zelfde waarde van 6,5 volt meet ik op de tps.

De tps sensor meet ik geen juiste massa op, deze heeft drie polige stekker. Hoe meet je een tps of deze de juiste waarden heeft?

Iets anders wat mij te binnen schiet, hoe werkt de fabrieksaf ingebouwde startonderbreker van deze voyager van 2002? Schakelt deze de automatic shutdown relay uit of het fuel relay?
Werkt deze startonderbreker aan de hand van de sleutel of de afstandbediening voor cv?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

6.5 volt op het signaal van de koelwater temperatuur is te veel. Dat moet 5 volt zijn.
Dat wijst dan wel richting interne fout in de pcm.

Voschezang (0), 13 jaar geleden

Een bekende fout? Of is dit een oordeel op de omschrijving met als laatste conclusie dan zal dit het probleem wel zijn, maar zeker ben ik niet?

Een computer is ook niet goedkoop, en herprogrameren doe je ook niet zomaar in de schuur achterin de tuin.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.