Mercedes-Benz 508: wielen sturen / schieten tijdens rijden ineens andere kant op

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Diesel, Motorcode: OM314

hallo allemaal,

mijn 508 uit 73 heeft al sinds ik m heb veel speling op t stuur en abnormaal zwaar sturen(dit zeggen mijn vrienden die 508 rijden).

dit heb ik nooit als problemen ervaren maar sinds een week of 2 schieten de wielen tijdens t rijden ineenseen kant op waardoor ik zeer snel veel moet bij sturen.
eerst na een hobbeltje maar nu ook spontaan en bij alle snelheden.

zeer beangstigend en gevaarlijk !!!

ik heb dit probleem al bij dubbeluchtforum verteld en bij vrienden en monteurs om mij heen, hoor veel verschillende verhalen en weet niet goed wat nu verstandig is te doen.

de een zegt de boel invetten moet dit verhelpen (vetnippels aan de voorwielen) maar dit leek niets te helpen.
de ander zecht stuurhuis is een tand afgebroken waarover een ander weer zecht dat dit bijna onmogelijk is.

stond op t punt t hele stuurhuis te vervangen, deze wilde ik ophalen bij een handelaar vlakbij den bosch, maar deze meneer vertelde me dat dit niet nodig is omdat de boel gewoon droog en hard zou zijn, invetten dus, wat dus niet helpt.

iemand ideeen?

dank!

wouter2089

Geplaatst door wouter2089 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

isar (0) PRO, 13 jaar geleden

Vervang maar snel u stuurhuus wil u iemand anders niet verongelukken en ZEKER niet Bang zijn voor een smering van de fuséé pennen hetgeen aan u uitleg te lezen wel niet veel aandacht wordt aan besteed .

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Wouter je kunt de verbingsstangen aan een kant los nemen om te zien wat er nu eigenlijk zwaar draait . Test ook of de arm aan het stuurhuis wel vast zit. Staat het stuurwiel wel "recht" bij het rechtuit rijden. Vertel wat je bevindingen zijn. Succes.

wouter2089 (0), 13 jaar geleden

hoi allemaal,
nee het stuurwiel staat niet recht,
alle andere dingen kan ik op dit moment niet doen, de bus staat in rotterdam en ik enschede.

vandaar de vraag wat t beste te doen is, anders blijf ik heen en weer rijden.
denk dat t verstandigste is een stuurhuis op te halen en die er in te plaatsen en kijken of t verholpen is.

@isar: ik snap uw zin niet volledig, ik heb de vetpunten heel goed in vet gezet, dit zijn de fusees toch? direct aan de binnekant van de voor wielen.
kan t zijn dat met deze iets mis is ook? lijkt mij dat door de fusees niet ineens t de wielen een kant op schieten toch?

bedankt en groeten

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Ik heb een keer de arm van het stuurhuis af moeten halen en die zit me toch vast !!!! Stuur zelf kan los zitten of de klem van stuuras op stuurhuis . Bij die besturing zijn alle kogelkoppen van smeernippels voorzien. Het handigst lijkt mij om stilstaand aan het stuur te draaien en kijken door een ander welke verbinding door schiet . De afstand breekt je wel op maar je moet wat.Succes.

wouter2089 (0), 13 jaar geleden

gaat wel even duren voordat we hiermee verder kunnen...
ik breng tegen die tijd wel een update / vraag (of wel oplossing)

bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 508 of stel zelf een nieuwe vraag.