Daewoo-Chevrolet Tacuma: binnen verlichting tacuma

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18.se

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn binnenverlichting ( die aan de hemel van auto) weer werkend krijgt.

1 lampje vervangen > geen resultaat
2 zekeringen nagezien> alle goed

wat nu verder te doen? Is geen wereld probleem, maar wel lastig in de winter.

Al vast bedankt voor de moeite

Rob.

bor63

Geplaatst door bor63 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Tacuma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 13 jaar geleden

Staat de keuzeschakelaar goed?

bor63 (0), 13 jaar geleden

Ja die staat goed en werkt ook niet als je hem op aan zet. Het betreft ook alleen dat lampje overige ( kofferbak, kaartlees, daschb kastje) werken normaal.

Zoekende (0), 13 jaar geleden

Bevestig eens een extra draadje naar aarde of meet je aardpunt door.

Hans4040 (300) PRO, 13 jaar geleden

een extra draadje heeft helemaal geen zin....het moet gewoon werken zoals het ontworpen is.
Het zal ongetwijfeld een slecht contact zijn..heb je wel spanning op het lampje?

bor63 (0), 13 jaar geleden

Ik ga komende week meten en kijken hoe of wat met de spanning..asl ik meer weet zet ik het hier weer neer

bor63 (0), 13 jaar geleden

Heeft even geduurd door ziek zijn maar nu dan toch de zaak eens gemeten, met de volgende resultaten.

1 er staat normaal 12 volt op de clips waar het lampje inzit, maar lampje brand niet. Lampje getest en is goed.
2 Op het moment dat ik mijn meter op beide clips zet gaat het lampje wel branden, zodra is ze er afhaal gat lampje uit.
3 Zie geen slechte contacten van clips aan lampje

Weet iemand wat er nu aan de hand is? want er is dus spanning , lampje is goed maar brand alleen als ik mijn meter tegen beide clips van lampje houd????


Ben erg benieuwd

Zoekende (0), 13 jaar geleden

Even samenvatten: 1. spanning over de clips van het lampje gemeten is 12v
2. meetpunten over het lampje. Het lampje gaat branden. Maakt het lampje wel goed contact?
Lijkt me toch een aarde kwestie. Blijf bij me advies een draadje vanaf de minkant van de lamphouder naar een aardpunt te bevestigingen en kijken of die dan wel brandt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.