Renault Clio: Dynamo Clio 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Goede Avond,

Vandaag is mijn Dynamo van mijn Clio 2.0 16v BJ 2004 kapot gegaan.
Nu is mijn vraag is deze zelf makkelijk te vernieuwen??

Heeft iemand tips en/of fotos

Groetjes Dimitri

dimitri1973

Geplaatst door dimitri1973 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

renault-monteur (0) PRO, 13 jaar geleden

ligt eraan hoe handig je bent...

dimitri1973 (0), 13 jaar geleden

Hallo Jeroen,

Nouw ik weet er wel iets van,En heb het met andere autos ook wel zelf gedaan.Alleen mijn vraag is een beetje kan je het makkelijk doen??Omdat het onder de motorkap best vol zit :)

Dus heeft u nog tips voor mijn??

Bas_petiet (0) PRO, 13 jaar geleden

Voorbumper en een stukje voorfront demonteren. Motor opkrikken dynamo steun verwijderen en multiriem, ''let op'' voor het terug plaatsen van de multiriem is speciaal gereedschap vereist!! Is de distributieriem al vervangen? Zoniet dit combineren! Mocht je deze klus met een krikje voor op straat willen gaan doen, dan zal ik je dat sterk afraden het is een hele klus! Wat is er mis met de dynamo als je vragen mag?

dimitri1973 (0), 13 jaar geleden

Goede Avond,

Bedankt voor de tip. De dynamo is denk ik kapot.
Omdat van de week de accu leeg was,En lampje van accu branden.
Dus accu weer helemaal op geladen,en getest deze was nog goed.
Nu heb hij 12.4 volt ofzo en als motor draai zelfde.Dus normaal ga hij richting de 14 volt.
Dus denk dat dynamo kapot is omdat hij niet bij laad.

Groetjes Dimitri

Bas_petiet (0) PRO, 13 jaar geleden

Eerst maar even zeker weten dat de dynamo zelf defect is. Het kan natuurlijk ook wezen dat er bijvoorbeeld een + of - kabel loshangt, of beschadigd is. Controleer dit eerst eens en meet de kabels eerst eens door voordat je aan een grote reparatieklus gaat beginnen. Is de Distributieriem al vervangen?

dimitri1973 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Morgen zal ik er eens even goed naar gaan kijken en meten wat het probleem is.Mijn accu lampje blijf ook branden nu met volle accu.Klopt dit??

Bas_petiet (0) PRO, 13 jaar geleden

Zolang je met draaiende motor geen laadspannig hebt van +-14Volt brand het accu lampje altijd, dit komt omdat je geen tegenspanning hebt! Maar zoals ik al zei moet je eerst de hulporganen van de dynamo naar de accu eens controleren, voordat je na het vervangen van de dynamo nog steeds het zelfde probleem hebt. Hoogstwaarschijnlijk licht het probleem ook aan de dynamo zelf. Meten is weten en een paar minuten zoeken wil soms ook wel eens voor de oplossing zorgen.

dimitri1973 (0), 10 jaar geleden

Dynamo is vervangen probleem opgelost. Bedankt voor de hulp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.