Opel Corsa: motorlampje gaat branden op de snelweg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Zodra ik mijn auto start en direct weg wil rijden (gewoon op een rustige manier) reageert mijn auto schokkerig en houdt in. Na 1 à 2 minuten is dit over en rijdt hij normaal.
Echter als ik op de snelweg rijdt, doet hij bij de 80km per uur nog ''normaal'' zodra ik naar de 100 ga, houdt hij in - het is net alsof hij blokkeert om nog snelheid te behouden en het oranje motorlampje springt aan. Op dit moment laat ik mijn gaspedaal los en geef ik weer rustig aan gas. Dan gaat het motorlampje gelijk weer uit en kan ik 100 blijven rijden. Soms blijft ie dit herhalen. Als ik 120km per uur rijdt blijft hij dit doen. Wat kan er aan de hand zijn?

Alvast bedankt!

Manuela1984

Geplaatst door Manuela1984 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Tja, zijn nog wat oorzaken die allemaal dezelfde symptomen hebben.
Valse lucht (lek/los/poreuze slang), defecte sensor, vrkeerde brandstofdruk, etc.

Laat eerst de foutcodes uitlezen, dan weet je meer.
Die code wordt nog 40 motorstarts bewaard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.