Opel Astra-G 2.0 DTL: Startprobleem

Bouwjaar: 1999

Sinds een paar weken heb ik een eigenaardig probleem.
Mijn Opeltje start Prima, behalve als ie een dag of langer heeft stilgestaan. Dan slaat ie wel gelijk aan, maar sputtert dan en slaat weer af Dan wordt het toch al vlot een seconde of 30 doorstarten (lekker voor de accu )voor ie het weer doet. Motorstoringslampje gaat overigens op geen enkel moment branden.
Een maat van me herkende het probleem, hij had hetelfde gehad. Het schijnt een lekkende pakking "ergens" waardoor er een vacuum langzaam verdwijnt, Dit moet je weer opbouwen door flink door te starten. De pakking was ¤7,50 de reparatie was ¤ 400,- omdat schijnbaar het kleppendeksel en het inlaat spruitstuk er allemaal af moet. Is er geen mogelijkheid om ergens met een tube vloeibare pakking een randje aan te brengen rond de lekkage ? en zo ja ... Waar dan ergens, of moeten we gewoon een flinke donatie aan de opelgarage gaan doen.

Groet Marcel

Goudkaart

Geplaatst door Goudkaart (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

lijkt mij eerder een probleem in de retourslangen of verstuiver ringen.



jan5047 (0) PRO, 19 jaar geleden

volgens mij is het wat Opeltje zegt dan komt er lucht in het systeem en bij doorstarten zuigt hij de brandstof weer op zodat hij aanslaat.
succes jan

r.obelink (0), 19 jaar geleden

Het probleem wat je schetst is volgens mij wel de retourleiding
Wanneer het dat is kost het een euro of 75 kan ik me herinneren.

Goudkaart (0), 19 jaar geleden

Nou.. het is gedaaan.
Alle verstuiverringen en leidingen zijn vervangen.
Helaas start ie bij koude motor niet direct.
Als de motor gelopen heeft start ie binnen 5 sec. anders een seconde of 20 doorstarten. Bij de opel opperde ze nog dat het ook nog de sluitringen van het brandstoffilter konden zij.. die zijn ook vervangen dus.. Vacuum gemeten .. is ook prima in orde. Geen foutcodes. geen haperingen tijdens het rijden..

Iemand nog goede ideeen ????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.