Mitsubishi Outlander: Outlander 2005 schudt een beetje bij stationair

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Kort geleden zag ik alleen aan mn toerenteller of de motor nog draaide. Zo weinig motorgeluid en volledig stil en in balans, heerlijk!
Sinds een paar weken schudt de auto ligt zodra ik stationair voor bijvoorbeeld het stoplicht sta. Wanneer de toerenteller het eerste streepje onder
de 1000 toeren bereikt (800?)gaat de auto heel licht dansen/bibberen/schudden. Ik ben geen monteur, maar het voelt als of een bougie af en toe een vonkje mist, maar daarentegen blijft de toerenteller keurig stil hangen en zie ik het schokje daar dus niet terug.

Verder rijdt de auto prima, het is echt alleen stationair op een warme motor op de 800(?) toeren.

Wat zou dit kunnen zijn? Misschien een motorsteunrubber ofzo? Misschien is de demping tussen de auto en de motor weg?

Mijn garage'tje waar ik zeer goede ervaring/band mee heb kan niets vinden.

Wie oh wie weet wat dit kan zijn? Want het irriteert me zo. :-((

Bvd
mvg - Ivo

i.v.o.1977@hotmail.com

Geplaatst door i.v.o.1977@hotmail.com (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Outlander? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

wim12199 (0) PRO, 12 jaar geleden

Misschien is de riem van de balansas afgeknapt, deze zit achter de distributieriem.

i.v.o.1977@hotmail.com (0), 12 jaar geleden

Beste Wim,
Nog nooit van gehoord. Voel je het alleen bij stationair als de balansas knapt? Het klinkt nl. best heftig?
Hoe kom ik erachter? Is dit zichtbaar? Of moet de disti er dan af?
Alvast bedankt.
Mvg - Ivo

wim12199 (0) PRO, 12 jaar geleden

Distributiekap er af halen en kijken.

Zld02623 (0), 12 jaar geleden

Beste Ivo,

Heb volgens mij dezelfde klacht en er nog niets aan laten doen maar mij is verteld dat 't "ingeslagen kleppen" kunnen zijn. Iets met vervuilde kleppen die niet meer goed afsluiten. Maar als je verder leest op deze site dan zie je dat 't ook e.o.a. sensor kan zijn. Laat ff weten als je iets ontdekt.

M.v.g.

Mike

Zld02623 (0), 12 jaar geleden

Beste Ivo,

Ben gisteren terug gegaan naar mijn garage en die hebben de kleppen gesteld en het probleem is verholpen. Deze motoren zijn nog niet voorzien van hydraulische kleppen en moeten dus bij elke grote beurt nagekeken dan wel afgesteld worden. Dit moet dan wel gebeuren als de motor nog warm is! Ik weet niet wat daar de kosten van zijn want van mij was nog een garantie geval. Maar ik denk dat ' t wel mee zal vallen.

Succes,

Mike

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.